luni , 5 decembrie 2016 - 16:31

8 sfaturi ca să circuli în siguranţă pe ceaţă

puls

Nu te muta pe prima bandă
Se pare că una dintre cele mai mari greşeli pe care le fac şoferii atunci când sunt surprinşi de ceaţă densă este să se mute de pe banda doi pe banda unu de mers, aflăm de pe site-ul 4tuning.ro. Specialiştii nu recomandă asta deoarece, deşi mergem cu viteză mică, riscăm să dăm peste maşini complet oprite, ai căror şoferi aşteaptă să se ridice ceaţa. Iar dacă aceştia nu sunt opriţi pe prima bandă, cu siguranţă staţionează pe marginea drumului, iar riscul de acroşare a acestor autovehicule este foarte mare. Recomandat este să circuli cu viteză mai mică pe banda a doua.

Urmăreşte un reper în faţă
De obicei, pe ceaţă densă şoferii merg cuminţi unul în spatele celuilalt, cu viteză redusă, păstrând distanţa şi fără a se aventura în depăşiri periculoase. Pentru a evita un accident, încearcă să ţii direcţia drumului urmărind un reper: maşina din faţa ta, stopurile de ceaţă ale acesteia, linia bordurii, linia pomilor de pe marginea drumului etc.

Nu opri pe banda de urgenţă
Dacă te afli pe autostradă, recomandat este să-ţi continui drumul şi să nu te opreşti pe banda de urgenţă. Riscul de a fi lovit de un şofer care din lipsă de vizibilitate a pierdut direcţia este foarte mare. Opreşte pe banda de urgenţă doar dacă eşti absolut convins că aceasta este singura soluţie care ţi-a mai rămas.

Mergi cu viteză redusă
Este absolut obligatoriu să circuli cu viteză redusă dacă vrei să eviţi un accident. Când dai de ceaţă densă, care îţi lasă o vizibilitate de doar câteva zeci de metri, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să aprinzi proiectoarele şi stopurile de ceaţă şi să micşorezi viteza.

Păstrează distanţa
Acest sfat este valabil nu doar când circuli în condiţii de ceaţă, ci în general, indiferent de starea vremii. Păstrarea distanţei regulamentare faţă de autovehiculul din faţa ta îţi poate salva viaţa. Cu toate acestea, există foarte mulţi şoferi care merg „lipiţi” de maşina din faţă fără să se gândească dacă vor avea timp să frâneze în cazul în care va fi nevoie. Nu ai de unde să ştii ce reacţii poate avea şoferul din faţa ta şi pune o frână bruscă. Impactul, în aceste condiţii, este iminent.

Nu folosi faza lungă
O altă greşeală pe care o fac foarte mulţi şoferi este aceea de a aprinde faza lungă pe porţiunile de drum cu ceaţă densă. Ceea ce nu ştiu ei este faptul că faza lungă, spre deosebire de proiectoare, luminează în sus, iar raza de lumină loveşte direct în ceaţă. Iată cum vizibilitatea şi aşa redusă va deveni zero.

Evită depăşirile
Este absolut obligatoriu ca pe porţiunile de drum cu ceaţă densă să nu te încadrezi în depăşiri. Dacă te afli pe un drum cu o singură bandă de mers pe sens, nu vei şti niciodată dacă din faţă vine sau nu o altă maşină. Riscul unei tamponări frontale este foarte ridicat.

Aprindem sau nu avariile
Teoretic, avariile se aprind atunci când autovehiculul staţionează pe partea dreaptă a carosabilului, deoarece este avariat. Practic, am văzut mulţi şoferi care aprind becurile de avarie când vizibilitatea este redusă – plouă torenţial sau e ceaţă. Ceea ce nu realizează ei este faptul că, din dorinţa de a se face cât mai vizibili, îi induc în eroare pe ceilalţi şoferi care cred că au în faţă o maşină oprită.

loading…




loading...

Citește și

puls

4 metode de a scăpa de moliile din casă

Moliile sunt insecte care ataca tesaturile din casa ta, indiferent ca este vorba despre lenjeriile …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza.