marți , 6 decembrie 2016 - 21:54

ANUNŢ BOMBĂ de la ALTEX şi FLANCO. SE SCHIMBĂ TOTUL!

Altex şi Flanco, cei mai importanţi retaileri IT de pe piaţă, se aşteaptă la vânzări mult mai mari în 2016, după ce anul trecut au înregistrat cele mai bune cifre din istorie.

Lupta pe piaţa de electro-IT a devenit mai disputată odată cu dispariţia Domo. Altex şi Flanco sunt, în prezent, cei mai mari jucători pe o piaţă estimată la 2,3 miliarde de euro.Altex, brand înfiinţat în urmă cu 24 de ani la Piatra Neamţ, este liderul pieţei româneşti de retail, iar odată cu închiderea magazinelor Domo, şi-a consolidat prima poziţie. Compania a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 433 milioane de euro, iar pentru anul acesta se aşteaptă să treacă pragul de 500 milioane de euro. „Piaţa de electro retail creşte într-un ritm susţinut, însă noi am crescut peste media pieţei. Creşterea a fost determinată de mai mulţi factori precum scăderea TVA, ieşirea Domo de pe piaţă şi relaxarea creditelor“, spune Ştefan Vârşa, director de Retail Altex România. Altex a preluat 20 de magazine Domo pe care le-a integrat deja în reţea, iar până la finele anului va mai deschide alte două magazine, unul în Bistriţa Năsăud de 1.500 mp şi un altul în Veranda Mall, ajungând astfel la un total de 94 de magazine. Media Galaxy care face parte din Altex numără 19 magazine. Singura localitate unde Altex nu are nicin magazin este Caransebeş. În ceea ce priveşte comerţul online, Altex a înregistrat o creştere pe acest segment de la 20% anul trecut la 25% anul acesta. În 2017, acest procent ar putea ajunge la 30%, estimează compania. Coşul mediu de cumpărătturi a crescut cu circa 25% în acest an, de la circa 80 de euro anul trecut, la 100 de euro în prezent. Cel mai popular magazin Altex este Sibiu. Cel mai mic magazin Altex are 250 mp şi se află în Năvodari. Cel mai mare magazin este în Bucureşti Plaza cu o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi.

Obiectivul Flanco, creştere de 20%

Flanco a reuşit să depăşească Domo şi să obţină a doua poziţie pe piaţa locală de electro-IT înainte ca acesta din urmă să se destrame. Ieşirea de pe piaţă a Domo a adus Flanco trei puncte procentuale la cota de piaţă. Flanco şi-a propus pentru acest an o creştere cu 20% a cifrei de afaceri, de la 175 milioane euro cât a înregistrat în 2015, cel mai bun an din istoria sa. „Noi credem că piaţa va creşte între 12%-14%, iar Flanco şi-a propus o creştere de 20%. Rămânem focusaţi pe experienţa din magazine, pe flanco.ro, pe deschiderea de noi magazine“, potrivit lui Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail. Retailerul are planificate pentru acest an investiţii de 12 milioane lei în deschiderea de magazine, platforma IT, site şi trainingul angajaţilor. În prezent, Flanco are o reţea de 114 magazine aflate în cele mai importante zone comerciale din 68 de oraşe. În ceea ce priveşte vânzările online, acestea au crescut cu 62% anul trecut şi au ajuns la o pondere de 10%-12% din total, iar în acest an ar putea atinge 20%.

http://www.capital.ro/retailerii-electro-it-se-asteapta-la-rezultate-record-anul-acesta.html

loading...

Citește și

FOTO: MÂNCARE cu VIERMI la autoservire! NU te uita dacă n-ai stomacul TARE!

Firma Băile Calacea din Timișoara a distribuit mâncare cu viermi. Share sa vadă toata lumea …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza.