Ce mănânci ca să ai un abdomen plat


Dincolo de faptul că este inestetică, grăsimea abdominală este și nesănătoasă. Pentru a scăpa de ea, îți propunem să începi cu unele modificări alimentare.

Nu numai alegerile alimentare sănătoase îți asigură un abdomen plat și o slăbire fără riscuri, ci și modul în care prepari și mănânci hrana. Odată ce te-ai decis să faci tot ce poți pentru a scăpa de grăsimea abdominală, fierbe sau coace în loc să prăjeşti, concentrează-te asupra mestecării atente a fiecărei îmbucături, evită să mănânci la supărare, pe stradă, pe fugă, în fața televizorului sau a computerului. Pentru prevenirea balonării, nu trebuie băute lichide în timpul mesei. Bea apă sau suc de lămâie cu apă cu 20-30 de minute înainte sau după ce ai mâncat. Un bun truc pentru slăbit și pentru a avea energie este să iei un pahar de apă cu zeamă de lămâie dimineața, pe stomacul gol.

Alimente bogate în fibre

Consumul zilnic de alimente bogate în fibre te va ajuta să ai un tranzit uşor și un abdomen așa cum îți dorești. Îți sunt necesare 30 g de fibre, pe care le iei din fructe (mere, kiwi, pere, portocale), legume proaspete (broccoli), verdețuri (spanac, rucola), fructe uscate, cereale integrale. Este de ajuns să mănânci 5 fructe şi legume diferite în fiecare zi, pentru a avea o digestie uşoară. Dintre fructele care-ți conferă fibre, merele sunt recomandate în orice moment al zilei, dar nu în asociere cu brânzeturi grase, pește gras, ouă, lapte, unt, smântână, măsline, leguminoase.

Cereale integrale

O altă sursă bună de fibre este reprezentată de cerealele integrale, cum este ovăzul. În 100 g de cereale de ovăz se găsesc 8 g de fibre. Nu este singurul motiv pentru care sunt nelipsite din multe regimuri de slăbit. Ovăzul conține proteine vegetale și glucide cu asimilare lentă, care prelungesc senzația de sațietate.

Ananas

O enzimă din compoziția ananasului, numită bromelină, favorizează asimilarea corectă a proteinelor, de aceea se poate mânca alături de surse de proteine, precum ouăle, carnea, peștele gras, brânzeturi grase. Îți aduce și un plus de fibre și are 45 de calorii la suta de grame, de aceea este un fruct ideal în dietele de slăbit. Stimulează eliminarea toxinelor, detoxificare și-ți asigură reușita în procesul de slăbire. Evită însă alăturarea la aceeași masă a ananasului cu lactate, leguminoase, cartofi, unt, măsline!

Lactatele fermentate

La micul dejun și la gustări, optează pentru lactate fermentate, iaurt, chefir, sana, care conțin bacterii probiotice. Un iaurt natural, fără adaos de zahăr sau arome, consumat zilnic te ajută să ai un abdomen plat și o floră intersinală echilibrată datorită probioticelor. Potrivit prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi „un iaurt natural probiotic trebuie să aibă o compoziţie formată numai din lapte integral, proaspăt pasteurizat, culturi de bacterii probiotice”. Acestea menţin un nivel optim al pH-ului în colon şi ajută la sintezarea vitaminelor şi a unor aminoacizi esenţiali pentru digestie. Inhibă dezvoltarea bacteriilor dăunătoare, protejându-te de balonare și tulburări de digestie.

Castraveți și ghimbir

Retenția de apă este un alt vinovat pentru aspectul neplăcut al abdomenului tău. O combați mai ușor cu o dietă din care fac parte castraveții și ghimbirul proaspăt ras. Au efect diuretic, îți iei din aceștia antioxidanți și-ți ușureză digestia. Pune puțin ghimbir în ceaiurile pe care le bei peste zi și adaugă cu generozitate în salatele de legume felii de castraveți, săraci în calorii și sodiu.

Știai că…
…datorită conținutul bogat în pectină, merele previn pofta de mâncare exagerată?

Aceste alimente favorizează balonarea:

– apa minerală;
– guma de mestecat;
– varză;
– conopidă;
– broccoli;
– leguminoase;
– prune;
– lactate, dacă suferi de intoleranță.

sursa: clicksanatate.ro

loading...
Loading...

Citește și

8 motive să bei apă plată cu lămâie

Aflându-se printre cele mai folosite fructe în bucătărie, lămâile sau zeama lor se pot pune …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.