sâmbătă , 18 noiembrie 2017 - 6:44

Cu ce poți înlocui sarea în mâncare


Sarea este o sursă de minerale care, în doze mici, ajută organismul să echilibreze nivelurile de electroliți și constituie un rol în alte procese importante pentru sănătate. Problema este că, de obicei, consumăm sare în cantități excesive. Dar, ignorând efectele sale negative, o adăugăm în toate mâncărurile.

În timp ce la început poate părea inofensivă, cu timpul poți dezvolta probleme inflamatorii, cardiovasculare și renale. De aceea este necesar să limitezi aportul zilnic. Pentru a face acest lucru, poți reduce consumul de alimente care conțin sare și să alegi în schimb alte condimente.

Iată cu ce poți înlocui sarea în mâncare:

Usturoi
Usturoiul este sursă bogată de vitamine, minerale și antioxidanți. Când aceste substanțe nutritive sunt asimilate de organism, previn mai multe probleme de sănătate. În plus, proprietățile antiinflamatoare și diuretice previn retenția de lichide și afecțiunile cardiovasculare. Usturoiul poate fi folosit pe carnea albă și roșie, pește și fructe de mare, supe și tocănițe.

Pudra de ceapă
Cu proprietăți similare cu usturoiul și alți compuși activi, cum este alicina, pudra de ceapă este o alternativă excelentă când vrei să reduci aportul de sare. În timp ce are mai puține proprietăți decât legumele în starea sa naturală, substanțele nutritive ale sale dau un gust delicios mâncărurilor. Adaugă pudră de ceapă peste carne și fructe de mare, ciorbe și supe, orez, salate din legume.

Piper negru
Datorită proprietăților antiinflamatoare și antioxidante, care odată ajunși în organism, acestea protejează țesuturile care se confruntă cu efectele negative ale radicalilor liberi. În plus, proprietățile piperului negru scad valorile tensiunii arteriale și, cu timpul, îmbunătățesc funcțiile renale prin stimularea eliminării retenției de lichidele din corp. Piperul poate fi folosit în foarte multe rețete de mâncăruri.

Oregano
Cunoscut pentru proprietățile medicinale, oregano este un condiment care înlocuiește cu succes sarea în mâncare. Oregano conține vitamine, minerale și uleiuri esențiale și are proprietăți antiseptice, antifungice și antiinflamatoare. Consumul regulat de oregano îmbunătățește funcția sistemului imunitar și reduce riscul de boli respiratorii. Poți pune oregano pe carne roșie și albă, pește și fructe de mare, pizza și alte rețete care au ca ingredient de bază brânza, tocănițe, salate, orez, paste.

sursa: clickpentrufemei.ro

loading...
Loading...

Citește și

De ce te dor umerii

Umerii sunt o articulație complexă, mobilă, alcătuită din oase, ligamente și tendoane. Traumatismele, dar nu …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza.