EXPLOZIV! Serviciul de Ambulanţă Gorj te duce spre moarte! Probleme tehnice grave la salvări reparate fictiv cu piese de la o firmă apropiată PSD

marinica-niculescu---ambulanta07

Situaţie de-a dreptul revoltătoare la Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SJA) Gorj: există suspiciuni că echipa de conducere, mai exact directorul tehnic şi managerul unităţii medicale trec sub tăcere unele nereguli grave privind serviciile de reparare şi întreţinere a autosanitarelor.
Concret, în urmă cu o lună şi jumătate, unei salvări i-a sărit o roată în timp ce se deplasa la o urgenţă medicală, deşi cu doar câteva zile înainte ieşise din service.
Există documente, pe care le prezentăm în facsimil, care atestă indubitabil că ambulanţele sunt reparate doar scriptic, iar reparaţiile decontate fictiv.
Din această cauză în cadrul SAJ s-a creat o tensiune uriaşă între unii şoferi care au refuzat să conducă ambulanţe cu probleme tehnice majore, de teama unor accidente care pot pune în pericol viaţa echipajului medical, a pacientului şi a altor participanţi la trafic, şi conducerea serviciului care deşi putea face service-ul ambulanţelor la reprezentanţă, aşa cum se întâmplă în Vîlcea, spre exemplu, a atribuit preferenţial contractul unui SRL aflat în insolvenţă.

Piese de la furnizorul de partid
Anul trecut, Serviciul de Ambulanţă Gorj, condus de pesedistul Marinică Niculescu a achiziţionat piese auto de 46.860 lei de la firma Think Novo SRL Tg-Jiu, care aparţine lui Valentin Gabriel Borduşanu.
Cum a ajuns afaceristul să fie preferat ca furnizor direct al SAJ? E simplu: patronul Think Novo este soţul purtătoarei de cuvânt a PSD Gorj, Anca Borduşanu.

Scurtă istorie a directorilor de partid

cosorCa să aveţi tabloul complet al şmenurilor de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Gorj să facem prezentările: Marinică Niculescu, fost director al sucursalei judeţene a unei societăţi de asigurări, a fost uns director al SAJ Gorj, în mai 2011, în vremea guvernării PDL, fiind şi vicepreşedinte al organizaţiei judeţene a partidului. Niculescu a fost schimbat din funcţie în noiembrie 2012 şi după numai trei luni, după ce a devenit social-democrat cu adeziune, a fost cooptat ca şi consilier personal al primarului Florin Cârciumaru, liderul PSD Gorj. Postul a fost unul pe perioadă determinată şi după o scurtă perioadă de sfetnic a devenit şomer. În iunie, anul trecut, când directorul în funcţie al SAJ a demisionat din motive personale, PSD nu a căutat mult prin activul de partid pentru că Niculescu era liber, aşa că a fost instalat din nou în fruntea SAJ, ca un profesionist ce este. O lună mai târziu, adică iulie 2014, managerul de partid a schimbat toată echipa de conducere a unităţii sanitare, singurul personaj păstrat în funcţie fiind directorul tehnic Cătălin Cosor, paraşutat în funcţie din vremea PDL tocmai de la o firmă care colecta maşini prin programul „Rabla”. Cosor este personajul cheie în afacerea reparaţiilor salvărilor şi contractul de service, iar organele de anchetă au mult mai multe resurse decât cele jurnalistice pentru a pune cap la cap iţele unei încrengături penale şi care poate avea consecinţe tragice.

Contract cu dedicaţie

În data de 9 iulie 2014, SAJ Gorj a atribuit direct contractul pentru servicii de service şi întreţinere a autosanitarelor firmei Pro Auto SRL din Tg-Jiu, pentru suma de 69.355 de lei. Până la finele anului, adică doar şase luni de zile, serviciile au costat 86.000 de lei, sumă decontată de SAJ şi menţionată în cheltuielile de achiziţii pentru anul precedent.
În luna martie a acestui an, firma a intrat în insolvenţă la cererea sa pentru a se proteja de cei 25 de creditori, însă acest lucru nu a constituit o problemă pentru Niculescu & co. Aşa că, după o lună şi jumătate, pe 18 mai, SAJ îi încredinţează contractul, prin acelaşi procedeu, tot societăţii Pro Auto SRL, pentru suma de 100.000 de lei.
Abia acum încep problemele, deşi spun surse autorizate că încă de anul trecut reparaţiile asigurate de service-ul Pro Auto au fost de proastă calitate, iar şoferii au semnalat conducerii aspectele legate de starea tehnică a autospecialelor.
Şoferii nemulţumiţi, care au avut dispute aprinse cu conducerea din această cauză spun că SAJ nu face service-ul cu reprezentanţele autospecialelor pentru că acestea „nu asigură comision”.

Reparaţii fictive

Joi, 4 iunie 2015. Echipajul medical de la SAJ Gorj se deplasa spre o urgenţă medicală la Topeşti – Tismana cu ambulanţa GJ 11 ATI, un Mercedes Sprinter, când, pe la Arcani, roata din partea stângă-faţă a maşinii a sărit, iar autospeciala a intrat în şanţ. Accidentul a fost trecut sub tăcere de conducerea SAJ, pentru că ambulanţa care „a prezentat probleme la sistemul de direcţie”, potrivit menţiunii scrise făcută de ambulanţier în jurnalul de bord, tocmai ce ieşise din service.
Accidentul putea avea consecinţe tragice însă acest lucru nu a impacientat pe nimeni din conducerea SAJ, aşa că a fost trecut la capitolul chestiuni banale.
Salvarea a ajuns în service la Pro Auto şi a ieşit cu mai multe probleme decât a intrat.
După prima cursă a acesteia, pe data de 15 iunie, adică după numai 30 de km parcurşi, l-au făcut pe ambulanţierul căruia îi fusese dată la intrarea în tură s-o readucă în parcarea SAJ şi să refuze să mai lucreze pe ea. Conducerea nu o duce în service ci i-o plasează, a doua zi, la 8 dimineaţa, altui şofer, care după numai 76 de km, la ora 12, aduce ambulanţa în curtea SAJ şi scrie în jurnalul de bord pomelnicul defecţiunilor tehnice: geam faţă dreapta, defect; buton comandă geamuri, lipsă; sistem de frânare, defect; ESP, aprins; frână de mână, defectă; calea de rulare, defectă; şi lipsurile din dotare – bec ars; lipsă tensiometru; lipsă stingător spate; lipsă încărcător GPS;.
O altă ambulanţă, GJ 10 ATI, un VW Crafter, aceleaşi probleme: În data de 16 iunie a ieşit din service şi a intrat direct în tură, în aceeaşi zi. După numai 72 de km parcurşi, ambulanţierul a scris în jurnalul de bord că autospeciala are „probleme la direcţie şi frâna de mână”.
Aceeaşi maşină a fost dusă în service, personal, de către directorul tehnic, Cătălin Cosor, ştiută fiind relaţia acestuia cu patronul Pro Auto SRL, Adrian Marius Cotigă în data de 7/8 iulie. În prima tură, după ieşirea din service, pe 8 iulie, şoferul de pe autosanitară scrie la capitolul menţiuni că „ambulanţa are defecţiuni la sistemul de transmisie (trepidează)”.
Fără să-l ia în calcul şi să conştientizeze pericolul, conducerea îi plasează ambulanţa şi în ziua următoare, pe 9 iulie, iar şoferul merge 80 de km în condiţiile tehnice descrise cu o zi mai devreme. La ieşirea din serviciu, ambulanţierul menţionează din nou problemele la sistemul de transmisie, de data aceasta cu majuscule, iar ambulanţa ajunge din nou în service. La orele 15.42, niciunul dintre membrii conducerii SAJ nu se mai afla în instituţie, pentru a-şi putea exprima un punct de vedere faţă de cele relatate.

loading...
Loading...

Citește și

CONTRACT cu CEO! 60 de hectare de teren, ÎMPĂDURITE în timp RECORD! Angajaţii TESA, pe câmp!

CE Oltenia redă periodic în circuitul natural, terenuri care au fost exploatate de lucrări miniere. …

17 comentarii

  1. Si in primul mandat al lui Niculescu ambulantele erau reparate la acelasi service. Ar trebui organele de ancheta sa dispuna expertize tehnice la toate ambulantele si sa audieze soferii. In perioada 2011-2012 sunt schimbate si platite de 3-4 ori aceleasi piese de schimb pe aceleasi masini desi piesele au garantie cel putin 1 an de zile, deci trebuiau schimbate fara costuri. Asta inseamna ca exista multe situatii in care piesele erau schimbate doar in acte. Niculescu stie sa zugraveasca, sa repare acoperisul, sa faca sala de mese in timp ce soferii isi risca viata lor, a pacientilor si a celorlalti soferi.

  2. Asa se intampla in toate institutiile de stat. Este coruptie generalizata iar prostia ca ,, trebuie sa castige licitatiile firmele cu cele mai mici preturi este o grozavie . Cum poti sa asiguri lucrari de calitate ,,,,la cele mai mici preturi decat folosind piese si materiale contrafacute . La cele mai mici preturi iar facturile cu cele mai mari ,,,,spagi.Felicitari dlui Claudiu Matei, bun articol .

  3. Asta se intampla cand se vrea sa se faca ordine si disciplina printre anumiti angajati , se vine cu scenarii , intrigi, intoxicari , dezinformare, doar de s-ar potoli conducerea , Rusine .

  4. De ce nu se dau numele soferilor care au condus masinile?
    Se pare ca acestia sunt certati cu disciplina pentru care s-au facut referate.
    Asta e curata razbunare.
    Cel ce a scris a luat gusa,a pus botul.Precis a fost felicitat de sefi.

  5. Rusine „gastii” de reclamagii care improasca nejustificat cu noroi in munca tuturor angajatilor si a imaginii SAJ Gorj, precum si asa-zisului „ziarist” care nu cerceteaza cu adevarat cazul solicitand un punct de vedere partii invinuite, ci se multumeste cu ce i se serveste „total dezinteresat” de „binevoitori”. Halal meserie!

  6. miner de cariera

    Gata ziar de rahat.schimbati deja macazu?Nu mai laudati pe tatutii vostri psd isti?

  7. Catalin si cand lucra la electrica facea numai smecheri , ce a facut cu programul rabla cate piese a vandut, la ambulanta ia piese uzate si le schimba in service si masina este mai rea decat a venit

  8. Catalin cosor un papagal vinde piese noi lui….

  9. trebuie sa fi cel putin NEBUN sau PREA PROST sa incerci sa faci ” smecherii ” pe ambulante , ambulante care alearga indiferent de starea drumului , piesele inlocuite pe ambulante sunt verificate , se vad cu ochiul liber nu-ti trebuie raze X , sunteti niste frustrati , niste nenorociti , probabil someri sau lepre

    • Taci dracu de infernal. Fac pariu ca esti un jegos de medic..Duceti-va dracu de gunoaie numai bani vreti de la saraci. Va cred in stare ca a-ti merge cu ambulanta si in 3 roti daca nu ar fi oameni sa vada

  10. Am privit acele documente si nu am inteles nimic , sigur este vorba de aceleasi masini ,
    ……., cam cusuta cu ata alba …….

  11. Niste gunoaie mizere. Daca te imbolnavesti cu ceva si esti sarac la spital mori…pardon, acasa mori ca nu te interneaza jegosii…Daca iti fac ceva se uita sa le umplii buzunarele cu bani. Cat sa va mai suportam bai jegosilor?

  12. Krank, baiete sau fetita ce esti, mai treci si tu pe la scoala si apoi culca-te ca esti varza!

  13. uitati-va bine la acele foto cu registrul de bord si veti realiza ca acel sofer care a scris este un incult(tripideaza) iar referitor la faptul ca roata a sarit,sunt sigur ca nu a sarit dar,ca sa dea bine in presa,e normal sa scrie ca a sarit…

  14. DE CE NU PUBLICATI DREPTUL LA REPLICA DAT DE CONDUCEREA AMBULANTEI ?!!

  15. nepublicand dreptul la replica va puteti da seama de serizitatea acestui ziar…

  16. Vlad Țepeligă

    Laaaaaaaa tzuhaaaaaaaauuuuusssssss cu hooooțiiiii (cum zice nenea Joian bșsilă)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *