Guvernul vrea să NUMERE toţi BUGETARII!

Intenţia actualului guvern de a număra salariaţii din sectorul public şi a crea o bază de date completă cu veniturile salariale ale aces­to­ra întâmpină o puternică rezistenţă, în pofi­da încer­că­rilor, cel puţin declarative, ale repre­zen­tanţilor Ministerului Muncii de a face un „in­ven­tar“ al tuturor angajaţilor la stat din România.

Guvernul a hotărât ca toţi bugetarii să fie „număraţi“ la fel ca angajaţii din privat, prin in­termediul unei aplicaţii a Inspecţiei Muncii, însă unii bugetari – cum sunt angajaţii Mi­nis­terului Apărării sau cei din serviciile spe­ciale – sunt exceptaţi, parţial, de la regulă.

„În Revisal vor intra toţi angajaţii din sec­torul public (cu tot cu medici, profesori şi ma­gis­traţi), fără întreprinderi de stat însă. MApN şi SRI au obligaţia de a raporta anoni­mi­zat, dar păstrează registrele la ei“, a spus Dragoş Pîsla­ru, ministrul muncii, într-un răspuns trans­mis prin SMS-uri unor întrebări ale ZF de clarificare privind categoriile de angajaţi de la stat care vor intra în evidenţa Revisal.

La începutul acestei săptămâni s-a publicat în Monitorul Oficial o hotărâre de guvern (HG 877/2016) pentru modificarea legii de în­fiinţare a Revisalului, un soft folosit de in­spec­­torii de muncă din 2011 încoace pentru a ţine evidenţa contractelor de muncă din me­diul privat. Noua hotărâre de guvern pre­vede in­cluderea în acest registru şi a angajaţilor de la stat, pentru care în prezent nu se făceau ast­fel de raportări.

Scopul Revisal a fost acela de a înlocui căr­ţile de muncă tradiţionale cu un „dosar“ elec­tronic al fiecărui angajat, al cărui traseu pro­­fesional poate fi văzut prin interogarea acestei baze de date. Inspectorii de muncă fo­lo­­sesc date­le din Revisal atunci când se duc în con­­trol, întrucât pot verifica foar­te uşor dacă o persoană este an­gajată, ce tip de contract are (cu normă în­trea­­­gă sau parţia­lă, pe perioadă determinată sau nedeterminată) şi data la care a început munca.

„Măsura este bună pentru că scopul este ace­la de a se şti câţi angajaţi sunt în sectorul pu­blic. Mi se pare că există o eroare, că nu la In­spec­ţia Muncii trebuia să fie trimise aceste da­te, ci baza de date să fie gestionată fie de Mi­nis­­te­rul Muncii, fie de cel al Finanţelor, care tre­bu­ie să ştie cum să facă bugetul anual pe baza in­for­ma­ţiilor din acest registru. a explicat Emi­lian Du­ca, consultant al Tax&Business Solutions, anunță ZF.ro.

Dincolo de problemele legate de confidenţialitatea unor date, este o măsură bună, pentru că de fiecare dată când se discută de o măsură cu Ministerul Muncii nu se ştie câţi angajaţi sunt la stat“, a explicat Emilian Duca, consultant fiscal în cadrul companiei Tax&Business Solutions.

loading...
Loading...

Citește și

ISU Gorj scoate la concurs posturi de ofițer și subofițer! Încadrare directă din sursă externă! Vezi când se fac ÎNSCRIERILE!

COMUNICAT DE PRESĂ Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Lt.col. Dumitru Petrescu” al Judeţului Gorj organizează …

Un comentariu

  1. Ohohooo , are de numarat .Nici in 2 ani nu i termina de numarat fiindca sunt cata frunza si iarba .Sunt curios , in ritmul asta de angajari la stat , cine le va mai plati salariile in urmatorii ani .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *