vineri , 9 decembrie 2016 - 23:12

Ministerul Mediului ar putea suplimenta tichetele pentru Programul Rabla Clasic

Ministerul Mediului va face o analiza in urmatoarele saptamani, iar in urma acestei analize ar putea suplimenta tichetele pentru Programul Rabla Clasic, a declarat joi ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca Palmer, intr-o conferinta de presa, potrivit Agerpres.

„Vom face o analiza in cateva saptamani sa tragem linie si vedem un pic cum evolueaza lucrurile si daca este o nevoie mai mare pe Rabla Clasic putem sa mai suplimentam acolo tichete…Cam in doua trei saptamani pentru ca trebuie sa ne uitam pe toate celelalte programe, sa facem o analiza pe ansamblu”, a afirmat Cristiana Pasca Palmer.

Presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu, Istvan Jakab, a declarat, la inceputul lunii iunie, ca toate cele 13.000 de tichete electronice din „Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national” (Rabla Clasic – 2016), destinate persoanelor fizice, au fost rezervate de populatie, pentru pentru prima data in istoria programului.

La jumatatea lunii iulie, ministrul Mediului a anuntat ca programul „Rabla Clasic” a fost suplimentat cu 4.000 de tichete electronice, iar ritmul de achizitionare continua sa fie extrem de rapid, respectiv 15 vouchere pe minut.

AFM a lansat „Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national” (cunoscut sub titulatura de Programul „Rabla”) pentru persoanele fizice in data de 14 iunie 2016.

Anul acesta, Programul „Rabla” este structurat pe doua componente: „Rabla Clasic” – prin care romanii pot beneficia de o prima de casare pentru achizitia unui autovehicul nou in schimbul unui autovehicul vechi si „Rabla Plus” – program nou, prin care este stimulata achizitia unui autovehicul nou pur electric sau nou electric hibrid, fara obligativitatea casarii unui autovehicul vechi.

Pentru acest an, bugetul alocat celor doua programe este de 220 milioane de lei, din care 75 milioane de lei sunt alocate extensiei „Rabla Plus”, atat pentru achizitionarea de autovehicule noi electrice si electrice hibride, cat si pentru finantarea retelei de statii de incarcare a acestora.

In cazul „Rabla Clasic”, prima de casare este de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesarii suplimentare a doua eco-bonusuri pentru urmatoarele situatii: un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adaugat primei de casare, in cazul in care romanii aleg sa-si cumpere o masina al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km, respectiv un eco-bonus in valoare de 1.500 lei pentru situatia in care populatia opteaza pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.

In ceea ce priveste extensia „Rabla Plus”, romanii care vor sa aleaga o masina care nu polueaza beneficiaza din partea AFM de doua tipuri de eco-tichete: un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achizitionarea unui autoturism nou electric-hibrid sau un eco-tichet de 20.000 de lei pentru masinile noi 100% electrice. Programul „Rabla Plus” a demarat in prima saptamana a lunii iulie.

Cele doua axe ale programului pot fi accesate de populatie separat sau combinat. In situatia in care un cumparator detine o masina veche pentru casat si doreste sa achizitioneze un autoturism nou 100% electric sau nou electric hibrid, va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000 de euro, deoarece va primi, concomitent, atat prima de casare de 6.500 de lei, cat si eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.

Sursa: Hotnews.ro

loading...

Citește și

ANUNŢ pentru cei născuţi ÎNAINTE de 1989! NIMENI nu ştia aşa ceva

Concluzie inedita a unui studiu BERD: in medie, cetatenii din stateledin estul Europei nascuti imediat dupa caderea comunismului sunt mai scunzi decat generatia anterioara …

2 comentarii

  1. Foarte bine .

  2. Valentin Movileanu

    Buna ziua,

    Se poate va rog anunta sursa oficiala?

    Va multumesc,
    Valentin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza.