REGULI NOI pentru șefii din companie!

manageri-directori-oameni-ceo




Guvernanţii schimbă regulile după care vor fi recrutaţi administratorii societăţilor de stat. Autorităţile vor elabora aşa numitele „scrisori de aşteptări”, în care expun pretenţiile pe care le au de la viitorul angajat, iar candidaţii trebui să prezinte într-o „declaraţie de intenţie” perspectiva lor managerială, care va conta în decizia de angajare. Companiile de stat au o pondere de circa 8% din PIB şi asigură locuri de muncă pentru 200.000 de salariaţi.

„Unul dintre principalele mijloace de comunicare dintre autoritățile publice tutelare și întreprinderile publice, încă din faza procesului de selecție a membrilor Consiliului de Administrație, îl poate reprezenta Scrisoarea de Așteptări”, se arată în ghidul „Participarea statului în economie”, elaborat de Ministerele Economiei şi Finanţelor. „Acest document va stabili performanțele așteptate de la organele de administrare și conducere ale întreprinderii publice, precum și politica autorității publice tutelare vizavi de eventuale obligații de serviciu public pe care le poate impune asupra întreprinderii. Ulterior, pe baza scrisorii de așteptări se vor determina, în Planul de Administrare al întreprinderii publice, obiectivele de performanță asumate de conducerea societății, detaliate la un nivel și mai mic de granularitate în contractele de mandate”, se arată în ghid.

Minim cinci ani experienţă

Scrisoarea de aşteptări va fi adaptată la profilul fiecărei întreprinderi de stat în parte: „Ministerul Finanțelor Publice va elabora un format de scrisoare de așteptări, drept cadru unitar valabil pentru toate întreprinderile publice, care să își mențină însă un nivel de flexibilitate pentru ca CA și directorii să poată acționa pentru conducerea societății. Respectând acest format, autoritățile publice tutelare vor elabora pentru fiecare întreprindere publică în parte câte o scrisoare de așteptări”. Ulterior, „candidații la poziția de membru în cadrul Consiliului de Administrație vor formula răspunsuri specifice – raportat și la scrisoarea de așteptări – sub forma unei declarații de intenție, urmând ca în derularea procesului de selecție descris în legislația în vigoare, unii dintre aceștia să fie selectați și desemnați administrator”. Candidaţii trebuie să aibă cinci ani experienţă managerială, cel puţin cinci ani experienţă profesională şi educaţie economică adecvată.


A.C.

loading...
Loading...

Citește și

Fostul inspector șef al IPJ, Caragea, către ex-procurorul Sichitiu: „Bețivanule, iar mâncași via cu arac cu tot”

Scandal cu jigniri, pe facebook, între fostul șef al Inspectoratului Județean de Poliție (IPJ) Gorj, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.