Vezi ce se întâmplă dacă mănânci roşii în fiecare zi

poza-puls

Fie că ne referim la roşie ca legumă sau ca fruct, nu este nicio îndoială că este un super-aliment care ar trebui mâncat cât mai des de majoritatea oamenilor. Specialiştii numesc roşia „aliment funcţional”, adică un aliment care face mai mult decât să furnizeze nutrienţi de bază. Ea previne boli cronice, dar oferă şi alte beneficii pentru sănătate, ca urmare a fitochimicalelor cum ar fi licopenul.

O roşie medie (aproximativ 123 grame) furnizează 22 de calorii, 0 grame de grăsimi, 5 grame de carbohidraţi (dintre care 1 gram de fibre şi 3 grame de zahăr) şi 1 gram de proteine, informează bzi.ro.

Iată câteva beneficii ale roşiilor pentru organism:

Previn cancerul

Sursa de antioxidanţi puternici, precum vitaminele A, C şi licopenul, roşiile combat efectele radicalilor liberi. Studiile au arătat că roşiile previn cancerul de prostată, colorectal, pulmonar, stomac, ovarian, de col uterin şi de esofag.

Menţin pielea sănătoasă

Betacarotenul care este găsit şi în morcovi, ajuta la protejarea pielii împotriva efectelor nocive ale soarelui. Licopenul din roşii face pielea mai puţin sensibilă la razele UV, acestea fiind una din cauzele principale ale apariţiei ridurilor. De asemenea, colagenul, sistemul de sprijin al pielii, este dependent de vitamina C, un alt antioxidant care previne daunele cauzate de soare, poluare, care previne ridurile şi îmbunătăţeşte textură.

Oase puternice

Calciul şi vitamina C din roşii, ambele sunt foarte bune pentru repararea şi consolidarea oaselor. Lipsa de licopen din dietă unei femei aflate la menopauza este strâns legată de apariţia osteoporozei. Licopenul se pare că îmbunătăţeşte masa osoasă, de aceea consumul de roşii este o modalitate foarte bună de a lupta împotriva osteoporozei.

Reglează tensiunea arterială

Un aport scăzut de sodiu este esenţial pentru scăderea tensiunii arteriale, dar la fel de important este şi creşterea aportului de potasiu, mineral care ajută vasodilataţia.

Păstrează inimă sănătoasă şi previn bolile cardiovasculare

Conţinutul de fibre, potasiu, vitamina C şi colina din roşii, toate ajuta la păstrarea sănătăţii inimii. Acestea ajuta la scăderea colesterolului. Astfel, incluzând roşiile în dieta poţi preveni atacul de cord, dar şi accidentul vascular cerebral.

Reglează zahărul în sânge

Roşiile sunt o sursă de crom, acesta ajutând la reglarea zahărului din sânge. De asemenea, şi fibrele au acelaşi efect.

loading...

Citește și

puls

Planta care atrage banii în casă

Planta care atrage banii in casa se numeste Cassula. Aceasta planta pe care milioane de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza.