Vrei să pierzi în greutate? Alergarea te poate ajuta!

running-to-lose-weight
Alergatul este o activitate nu numai sănătoasă, ci și una care te relaxează şi te scapă şi de kilogramele în plus. Pentru cel din urmă efect, însă, există nişte reguli de care trebuie să ții cont când vine vorba de alergare.

Cu toţii credem că există un singur mod de alegat, iar fiecare dintre noi aleargă cum poate. Adevărul este însă că putem alerga în funcţie de efectele care dorim să apară în urma acestui efort.

Astfel, dacă doreşti să alergi pentru a ajuta la formarea masei musculare va fi nevoie de mai mult efort. În primul rând va trebui să alergi destul de des, pentru a antrena musculatura, iar pe parcurs, cu cât capacitatea ta de a alerga mai mult va creşte, cu atât vei câștiga mai multă masă musculară.

Pentru persoanele care vor să scadă în greutate este recomandat ca acest efort să aibă frecvenţa de 2-3 ori pe săptămână, iar ritmul de alergare să fie unul lent.

„În privinţa procesului de ardere a grăsimilor, alergatul este la fel de eficient precum participarea la programele de la sala de fitness, aerobicul, mersul pe bicicletă sau înotul”, explică medicul primar de recuperare medicală Georgiana Ozana Tache, de la Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca, din Bucureşti.

Alergarea scade glicemia (fiind indicată celor cu diabet zaharat), normalizează tensiunea arterială, previne osteoporoza, tonifică masa musculară, combate depresia, creşte capacitatea pulmonară, precum şi puterea de concentrare.
Pentru a beneficia de aceste avantaje, trebuie să alergăm de cel puţin trei ori pe săptămână, 30 de minute. Este mai sănătos să alergăm dimineaţa, pentru că nivelul de poluare este mai scăzut.

Pe măsură ce corpul se obşnuieşte cu efortul poți să mărești intensitatea alergării. Este recomandat totuși să faci pauze dese în care să respiri adânc. În aceste pauze, însă, nu este recomandat să te opreşti. Trebuie să mergi cu paşi normali, pentru ca intensitatea cardiacă să scadă.

Nu uita să respecți câteva reguli esențiale

Încălzește-te înainte de alergare

Înainte de a alerga, nu uita să faci câteva exerciţii de încalzire, cum ar fi exercitiile de stretching şi repetă-le dupa ce ai terminat de alergat, pentru a nu-ţi supune organismul unei schimbări bruşte de ritm.

Relaxează-ți musculatura

Nu-ţi încovoia umerii, relaxează-ţi muşchii şi pastrează-ti spatele drept pentru că o postură dreaptă “fortează” muşchii spatelui şi pe cei fesieri sa lucreze mai mult şi astfel tu vei obţine rezultate mai repede.

Consumă alimente care să te ajute

Nu-ţi încovoia umerii Înainte de alergare ai nevoie de o porție generoasă de carbohidrați – fulgi de ovăz, pâine integrală cu semințe, orez integral sau paste făinoase integrale, alături de lapte sau iaurt, ouă, carne și pește.

Aceste combinații îți vor oferi porția de energie pentru antrenament. Cea mai bună sursă de glucide sunt fructele, însă trebuie să le consumi separat, cu 30 de minute înainte de a te apuca de alergat.

Astfel poți să consuma o banană, 1-2 mere sau o portocală. În plus, pe lângă aportul de glucide, aceste fructe conțin și un aport mare de apă și de vitamina C.

loading...

Citește și

sanatate

Tratează diferit tusea seacă de tusea cu expectoraţie!

Înainte de a cere la farmacie un ceai sau un sirop „de tuse”, trebuie să-ţi …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza.