4 lucruri interesante pe care nu le ştiai despre sforăit

sforait

Sforăitul este una dintre cele mai enervante activităţi pe care o faci inconştient. În plus, pe lângă faptul că îi irită foarte tare pe cei din jur, sforăitul poate însemna şi că ai anumite probleme de sănătate (apnee, congestie nazală, stres etc). Citeşte şi tu mai jos care sunt cele mai interesante 4 lucruri despre sforăit şi cum să le găseşti o rezolvare.

1. Îţi poate complica relaţia

Ţi-am spus că sforăitul îi enervează pe cei din jur? De fapt, până acum trebuie să fi aflat şi tu asta. Ori că sforăi tu, ori de vină este iubitul sau iubita, sunetele acelea îngrozitoare vă pot face să vă certaţi la modul serios. „Sforăitul sever ce perturbă somnul partenerului provoacă iritabilitate şi depresie”, explică doctorul Ann Romaker, director medical la Centrul de Probleme cu Somnul din cadrul Saint Luke’s Health System din Kansas City, SUA.
Ajută-ţi partenerul să scape de această problemă cu ajutorul benzilor nazale, a unui umidificator (în cazul sinusurilor) sau cu ajutorul sportului dacă are probleme cu kilogramele în plus.

2. Îţi poate semnala alte probleme de sănătate

Ar fi bine să mai laşi alcoolul şi ţigările în exces de la petrecerile din cămin. Şi ele pot fi cauza pentru care obişnuieşti să dai concerte enervante în fiecare noapte. Alcoolul inhibă partea creierului responsabilă de controlul respiraţiei, iar muşchii limbii şi musculatura gâtului se relaxează prea mult şi determină astfel obstrucţia parţială a fluxului de aer.
Însă o banală răceală sau o alergie de care nu eşti conştient sunt alte cauze posibile.
În cazul apneei de somn (pauzele respiratorii frecvenţe din timpul somnului), sforăitul se manifestă puternic şi poţi fi capabil să îţi scoli până şi vecinii. Alte cazuri, cum este deviaţia de sept, de exemplu, necesită tratament special, aşa că este bine să ai o discuţie cu medicul tău de familie.

3. Kilogramele în plus pot duce la sforăit

La un moment dat, shawormele şi tonele de pizza mâncate îşi vor face simţite efectele negative. Pe măsură ce tu te îngraşi, muşchii de la baza gâtului se subţiază, determinând o îngustare a căilor respiratorii. Vestea bună e că dacă slăbeşti măcar 10% din greutatea actuală, vei observa o îmbunătăţire a stării de sănătate şi, implicit, a sforăitului.

4. Ai grijă de poziţia în care dormi

Dacă nu eşti în faza cronică, când dai concerte în fiecare seară, înseamnă că de vină este oboseală sau o masă la o oră târzie din noapte.
Te chinui să eviţi să dormi pe spate, însă faci ce faci şi tot în această poziţie ajungi. Pe spatele bluzei de pijama poţi coase un buzunar dintr-un tricou mai vechi, unde să pui o minge de tenis. Disconfortul nu îţi va permite să mai dormi vreodată pe spate şi nici nu te vei trezi.
O altă metodă este să foloseşti mai multe perne atunci când te bagi la somn. Ai grijă că perna principală să fie destul de înaltă pentru a deschide căile respiratorii şi mai mult.
De asemenea, poţi folosi şi un umidificator în cazul în care eşti răcit şi ai nasul înfundat. Acesta are rolul de a face sinusurile să se scurgă şi să îmbunătăţească astfel circulaţia aerului.
Dă o fugă până la farmacia din campus şi cumpără un set de benzi nazale. O cutie cu 10 astfel de produse costă în jur de 30 de lei. Dar ce nu faci tu pentru un somn mai odihnitor?

Sursa: studentie.ro

loading...
Loading...

Citește și

Vezi ce aliaţi ai în lupta cu colesterolul „rău”

Persoanele a căror alimentaţie cuprinde mai degrabă cereale integrale, fructe şi legume nu au probleme …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.