7 legume pe care să le mănânci mai des pe timp de iarnă

sfecla

Pe timp de iarnă, ai nevoie de alimente pline de nutrienţi care să te ajută să-ţi menţii sănătatea şi să-ţi dea cât mai multă energie. Iar legumele sunt cea mai bună alegere. Iată pe care din ele te poţi baza în sezonul rece.

1. Cartofi

Cartofii dulci sunt foarte hrănitori. Pe lângă vitaminele B6 şi C, cartofii conţin fier şi vitamina D şi sunt foarte buni pentru sistemul imunitar. În plus, aceştia conţin şi magneziu, un mineral anti-stres prin excelenţă care te ajută să te relaxezi în sezonul rece. În combinaţie cu brânză, cartofii sunt un răsfăţ de iarnă excelent. Citeşte şi:

2. Sfecla roşie

Este un pachet complet de nutrienţi: vitaminele A, B, C, potasiu, magneziu, fosfor sunt doar câteva din cele mai importante. În plus, este delicioasă şi merge de minune cu mâncărurile de iarnă.

3. Varza de Bruxelles

Este una din cele mai bune surse de fibre, vitamine şi minerale. Conţine vitaminele A, C, E şi K şi acizi graşi esenţiali Omega 3. Fibrele conţinute scad colesterolul şi ajută digestia, iar nivelul mare de glucobrasicină combate inflamaţiile şi îmbunătăţeşte sănătatea cardiovasculară. Prezenţa vitaminei C se face şi ea simţită prin stimularea sistemului imunitar. În plus, varza de Bruxelles îţi alcalinizează corpul. Multe boli printre, care şi cancerul, sunt provocate de accesul de acid din organism. Acum este în sezon, aşa că profită din plin.

4. Varză

Este o sursă excelentă de vitamina B, C, calciu, magneziu şi fosfor. Proprietăţile sale anti-inflamatoare o recomandă pentru iarnă, fie în reţete tradiţionale, fie în salate sau supe.

5. Praz

Prazul nu că doar dă gust mâncării, dar conţine şi o doză mare de vitaminele K şi A, care protejează vasele sanguine de radicalii liberi care formează celulele canceroase. Datorită conţinutului bogat în vitamina B, prazul este recomandat viitoarelor mămici, întrucât acesta protejează împotriva malformaţiilor. Foloseşte praz pe timp de iarnă în supe, salate şi omlete.

6. Ceapă

Este slabă în calorii, hidratantă şi plină de vitamina C şi fibre. Uleiurile conţinute în ceapă scad colesterolul rău şi ridică nivelul de colesterol bun din sânge. Foloseşte ceapă în orice: de la super la salate, paste şi preparate cu carne.

7. Morcovi

Favoriţii lui Bugs Bunny sunt plini de betacaroten, un antioxidant foarte important, vitamina C şi luteină. Multe studii au confirmat că morcovii scad considerabil riscul de cancer şi luptă cu celulele canceroase. Bea sucuri din morcovi, foloseşte-i ca garnitură şi include-i în supe.

Sursa: obiectiv.info

loading...
Loading...

Citește și

Remedii naturiste pentru nas înfundat

Te numeri printre persoanele care se confruntă frecvent cu senzaţia de nas înfunda? Din cauza …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.