7 moduri în care poți slăbi ușor în numai 7 zile

sanatate3

Într-adevăr, vei reuşi să slăbeşti dacă începi să fii atentă la ceea ce mănânci şi să faci sport, dar nu e atât de simplu: pentru a-ţi creşte şansele de a rămâne la greutatea dorită pe termen lung, trebuie să îţi modifici, în primul rând, comportamentul.

Încearcă să urmezi următoarele reguli timp de o săptămână, una pe zi, pentru a învăţa cum să îţi îmbunătăţeşti stilul de viaţă:

DUMINICĂ: PLĂNUIEŞTE-ŢI MESELE PENTRU TOATĂ SĂPTĂMÂNA

Mâncatul poate deveni la fel de dezorganizat şi haotic precum orice altă activitate care nu e plănuită cu atenţie. Un plan concret al meselor te va ajuta să îţi structurezi mai bine zilele, pentru că nu va mai trebui să stai să te gândeşti unde şi ce să mănânci, dar şi să ai un control mai bun al caloriilor consumate.
Fă-ţi timp să îţi notezi exact ce vei mânca în fiecare zi a săptămânii, având grijă ca pe lângă acele câteva ingrediente principale să adaugi şi lucruri diferite pentru fiecare zi, pentru a avea o dietă diversificata – astfel, nu te plictiseşti de ceea ce mănânci şi te asiguri că primeşti toţi nutrienţii necesari. Fă-ţi şi o listă de cumpărături şi ia în considerare cât de ocupată vei fi în timpul acestei săptămâni, pentru a nu rămâne fără ingrediente esenţiale.

LUNI: ORGANIZEAZĂ-ŢI TIMPUL CU ATENŢIE

sanatateEşti o persoană ocupată, probabil – însă chiar eşti atât de ocupată precum crezi sau pierzi timp făcând lucruri care nu sunt folositoare? Cât timp petreci în fiecare seară în faţa televizorului? Nu trebuie să renunţi la el, însă poţi combina diferite activităţi: în loc să stai pe canapea, fă puţin sport cât timp îţi urmăreşti emisiunile preferate; pregăteşte-ţi hainele pentru ziua următoare cât timp aştepţi să fie gata cina.
Există şi alte metode pentru a profita cât mai mult de timp: fă-ţi liste cu lucrurile pe care le ai de făcut; roagă alte persoane să te ajute (în limite rezonabile, desigur).

MARŢI: PROGRAMEAZĂ-ŢI MESELE

Câte dintre noi nu au „sărit” peste o masă sau două în speranţa că ne va ajuta să slăbim? Nu e deloc o idee bună – făcând acest lucru, limitezi resursele corpului tău, iar el se va hrăni din rezerve. Astfel pot apărea simptome neplăcute: dureri de cap, oboseala, dar şi foamea intensă care duce inevitabil la mâncatul în exces.
De asemenea, dacă ai „sărit” peste prânz în timpul serviciului, cu siguranţă nu vei face alegeri sănătoase dacă mergi să-ţi cumperi mâncare în seara respectivă, pe stomacul gol. Încearcă să mănânci cam o dată la 4 ore, în porţii mici.

MIERCURI: MĂNÂNCĂ DOAR LA MASA DIN BUCĂTĂRIE

Cele mai multe dintre noi au un obicei de a mânca fie în faţa calculatorului, fie la televizor. Ei bine, acest lucru nu este recomandat, pentru că vei învăţa să asociezi calculatorul său televizorul cu mâncatul, chiar dacă nu îţi e foame, la fel cum ne-am obişnuit să mâncăm popcorn la cinema – dacă stai să te gândeşti, nu e deloc necesar. Aşa că obişnuieşte-te să mănânci doar la masa din bucătărie sau, după caz, din sufragerie, pentru a evita gustările inutile.

JOI: NU FACE NIMIC ALTCEVA ÎN TIMP CE MĂNÂNCI

Abilităţile tale de multi-tasking te pot ajuta foarte mult la serviciu, însă nu le aplica şi în timp ce mănânci – dacă te joci pe telefon sau conduci în timp ce mănânci, nu vei putea să te concentrezi la numărul de calorii pe care îl consumi. Deşi poate fi ciudat să mănânci fără să faci nimic altceva, acest lucru te va ajuta să îţi controlezi dietă şi să slăbeşti în mod inteligent.

VINERI: CAUTĂ SUSŢINERE DIN PARTEA APROPIAŢILOR

Experţii spun că e mult mai uşor să îţi îmbunătăţeşti şi să îţi menţii stilul de viaţă sănătos când ai parte de susţinere din partea familiei şi prietenilor. S-ar putea, totuşi, ca ei să nu ştie cum să te ajute, aşa că spune-le exact de ce ai nevoie: în loc să îi spui prietenei tale doar să te ajute să slăbeşti, spune-i, de exemplu, să meargă cu tine la alergat la o oră anume sau să mergeţi împreună la cumpărături pentru se asigura că nu-ţi cumperi dulciuri.

SÂMBĂTĂ: ÎNVAȚĂ SĂ-ŢI CONTROLEZI GÂNDURILE

Aşa cum anumite locuri sau activităţi îţi pot declanşa dorinţa de a mânca, asta pot face şi anumite gânduri. Dacă, de fiecare dată când vedeai o reclamă la îngheţată simţeai nevoia să mănânci îngheţată, trebuie să renunţi la a face asta. Prin urmare, dacă îţi vine ideea de a mânca ceva nesănătos, distrage-ţi atenţia imediat printr-o altă activitate. Este imposibil să nu găseşti ceva folositor de făcut în loc să iei o gustare nepotrivită cu noul tău stil de viaţă.

Sursa: Elle

loading...
Loading...

Citește și

Vezi ce aliaţi ai în lupta cu colesterolul „rău”

Persoanele a căror alimentaţie cuprinde mai degrabă cereale integrale, fructe şi legume nu au probleme …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.