Chefir sau iaurt: care este mai sănătos?


Chefirul, la fel ca iaurtul, este un produs lactat sănătos. Ambele surse bogate de proteine, calciu, potasiu și complexul de vitamine B, în timp ce fiecare oferă un amestec unic de bacterii intestinale benefice. Dar este unul mai sănătos sau mai bun decât celălalt? E greu de spus!

Chefir versus iaurt

Principalele diferențe dintre chefir și iaurt sunt tipurile și cantitățile de bacterii găsite în ele. Chefirul oferă o gamă mult mai diversă de substanțe nutritive în comparație cu iaurtul și oferă beneficii diferite. În plus, chefirul are peste 20 de tipuri de probiotice.
O altă diferență majoră între iaurt și chefir este consistența. În timp ce iaurtul este gros și poate fi mâncat cu lingura, chefir-ul este mai lichid. El se găsește și sub alte forma mai solide, dar cel mai bun este cel lichid, pe care-l poți consuma ca o băutură.
Iaurtul natural are o consistență care variază în funcție de modul în care este preparat. Iaurtul grecesc, de exemplu, destul de gros, în timp ce iaurtul mai puțin procesat este mai subțire și lichid. Gustul iaurtului este puțin acrișor, dar care poate fi modificat prin adăugarea de arome naturale cum sunt mierea, nucile și fructele.

Atât iaurtul, cât și chefirul pot fi foarte sănătoase, dar aceste beneficii pot fi șterse rapid în funcție de tipul pe care îl alegi; prin urmare, citirea etichetelor de nutriție este un pas foarte important.
Zaharurile adăugate pot chiar să combată beneficiile probiotice ale kefirului și iaurtului. Deoarece iaurtul simplu și chefirul pot fi impurificabile, producătorii vor adăuga arome de căpșuni, afine, vanilie și altele pentru a îmbunătăți gustul.
Făcând acest lucru, totuși, se adaugă mult zahăr. Zaharurile adăugate, când sunt consumate în cantități mari, pot duce la creșterea în greutate, rezistența la insulină, diabetul de tip 2, obezitate și o serie de alte probleme de sănătate conexe.
În plus, cercetările noi indică faptul că o dietă bogată în zahăr și alimente procesate (ceea ce este și iaurtul sau chefirul cu zahăr adăugat) poate avea efecte negative asupra bacteriilor intestinale, ceea ce contracarează beneficiile oferite de probiotice.
O ceașcă de chefir de lapte simplu are nouă grame de zahăr – lactoză naturală – care nu este periculoasă și nu va avea aceleași efecte metabolice ca și zahărul adăugat. O ceașcă de chefir cu aromă de căpșuni are 26 de grame de zahăr, ceea ce înseamnă că are 15 grame de zahăr adăugat (ar trebui să renunți să mai bei în acea zi sticla de suc).

Chefir sau iaurt: care este mai sănătos?

Pentru că sunt două produse lactate preferate, ele pot fi consumate alternativ. Iaurtul poate fi mâncat de două-trei ori pe săptămână, în timp ce chefirul ar trebui să nu lipsească din alimentația zilnică – chefirul recomandat este pentru prima masă din zi ori înainte de culcare.

sursa: clickpentrufemei.ro

loading...
Loading...

Citește și

3 ceşti de cafea pe zi îţi fac flora intestinală mai bună

Pentru mulţi, o cană de cafea aburindă dimineaţa este imboldul de a coborî din pat. …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
error: