Cine sunt CEI ȘAPTE NOROCOȘI care vor deveni MILIONARI din FALIMENTUL Casei de Cultură


Lipsa de viziune a autorităților locale împovărează bugetul public al municipiului cu aproape două milioane de euro, în situația în care Primăria Tg-Jiu va decide să cumpere Casa de Cultură de la lichidatorul judiciar. Paradoxal, în urmă cu opt ani, tocmai Direcția Publică de Venituri din cadrul Primăriei Tg-Jiu a cerut intrarea în insolvență a ONG-ului care deținea Casa de Cultură, iar acum, pentru cumpărarea imobilului ar trebui să plătească de 16 ori mai mult. Culmea, fondatorii ONG-ului falimentar s-ar putea trezi în conturi cu câte zece miliarde de lei vechi fiecare, după achitarea datoriilor.

Concret…

… în data de 16 decembrie 2009, Tribunalul Gorj a admis cererea Direcției Publice de Venituri Tg-Jiu de deschidere a procedurii insolvenței pentru Fundația Casa de Cultură a Sindicatelor care înregistra la bugetul local o datorie de 548.000 de lei.
La momentul în care a depus în instanță raportul privind cauzele care au dus la starea de insolvență, administratorul judiciar preciza că ”există premisele angajării răspunderii membrilor organelor de conducere” și, mai mult, la acea dată, martie 2010, ”se află în curs de derulare cercetări penale privind persoane care s-au aflat în organele de conducere ale debitorului și celor care au avut atribuții legate de conducerea evidenței contabile, rezultatele cercetărilor fiind utile pentru stabilirea vinovăției acestor persoane pentru apariția stării de insolvență”. De mai bine de șapte ani, nu s-a auzit ca vreun membru din conducerea Fundației Casa de Cultură a Sindicatelor să fi fost tras la răspundere în vreun fel pentru dispariția unor sume importante din contul de trezorerie și din casa acesteia, pentru neplata impozitelor către bugetul de stat, unele dintre acestea fiind incriminate de legea penală, care au dus la insolvența ONG-ului și, implicit, la starea de degradare a imobilului din centrul municipiului Tg-Jiu.

După doar trei termene de judecată, Tribunalul Gorj a admis cererea administratorului judiciar de deschidere a procedurii simplificate a falimentului, iar din acel moment au curs alte termene pentru soluționarea litigiilor privind înființarea Fundației Casa de Cultură a Sindicatelor și clarificarea patrimoniului acesteia.
În data de 2 noiembrie 2012, Consiliul Județean Gorj și-a manifestat intenția de preluare a Casei de Cultură a Sindicatelor și a emis o notificare în acest sens, însă demersul a rămas fără finalitate.
Abia în primăvara acestui an, lichidatorul judiciar a înscris clădirea în cartea funciară și din luna octombrie a scos-o la vânzare la prețul de 8.728.181 de lei. După trei luni de zile și cinci termene ale licitației, imobilul nu și-a găsit nici un cumpărător.
Reprezentanții municipalității au declarat, zilele trecute, că sunt interesați să achiziționeze clădirea, însă, deocamdată prețul e prea mare și abia după data de 5 martie 2018, când se finalizează această etapă a licitației și prețul mai scade va fi făcută o ofertă lichidatorului. Reprezentanții Primăriei Tg-Jiu mizează pe faptul că e proprietara terenului de sub Casa de Cultură și nici un investitor nu poate fi interesat de cumpărarea imobilului în aceste condiții.
Oricum, Primăria Tg-Jiu trebuie să prevadă în bugetul pentru anul viitor o sumă în vederea achiziționării imobilului, însă prețul nu poate scădea considerabil. În aceste condiții, municipalitatea va trebui să plătească de 15 ori mai mult pe Casa de Cultură, comparativ cu suma pentru care Direcția de Venituri din cadrul primăriei a cerut insolvența, cu exact opt ani în urmă.

Fondatorii ONG-ului, din falimentari, milionari

Trebuie amintit faptul că diferența dintre suma de vânzare a Casei de Cultură, după plata datoriilor către Direcția Publică de Venituri Tg-Jiu, Direcția Finanțelor Publice Gorj și ITM, la care se mai adaugă cheltuieli acumulate în cursul procedurii de lichidare, în total în jur de 1,3 milioane de lei, se va duce în contul fondatorilor Fundației Casa de Cultură a Sindicatelor.
Cele șapte persoane care au băgat în faliment Fundația Casa de Cultură a Sindicatelor care vor deveni milionari peste noapte sunt: Ion Nistor, fost director al Casei de Cultură, cu ceva ani în urmă, Constantin Retezeanu, fost președinte al CNSLR Frăția-Gorj, Gheorghe Gămăneci, profesor universitar, fost cancelar al UCB Tg-Jiu, Filimon Tiriplică, fost sindicalist, actualmente angajat al Minprest Serv SA, Ionel Emil Barna, Gheorghe Manoniu și Mircea Boștină, sau moștenitorii unora dintre aceștia care au decedat între timp.

COMUNICAT
CU PRIVIRE LA IMOBILUL
CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR TG-JIU

CONSULTING COMPANY IPURL in calitate de lichidator judiciar al debitoarei Fundația Casa de Cultură a Sindicatelor Tg-Jiu, dosar nr. 6437/95/2009 aflat pe rolul Tribunalului Gorj (proprietara imobilului), luând act de interesul firesc din media manifestat pentru activul în cauză, în urma anunţurilor publicitare de vânzare, ce au generat articole şi comentarii (cu unele informaţii incomplete sau prezentate eronat), precizăm mai jos câteva aspecte concludente pentru o informare mai completă a opiniei publice:
1. Imobilul a fost inclus în patrimoniul debitoarei odată cu înfiinţarea acesteia – (Hotărâre judecătorească, statut, protocoale, etc.) în baza legislaţiei asociaţiilor si fundaţiilor – prin decizia reprezentanţilor organizaţiilor sindicale (ianuarie 1998).
2. Alături de activităţile social – culturale, s-au desfăşurat în imobil şi activităţi comerciale, fundaţia datorând din aceste considerente impozit pe clădiri către Consiliul Local Tg-Jiu, conducerea fundaţiei , din lipsa de resurse, solicitând în decembrie 2009 deschiderea procedurii insolvenţei (Legea 85/2006), intenţionând în temeiul art. 94, să depună un Plan de reorganizare (ce permitea plata eşalonată a datoriilor – 3 ani).
3. Neînţelegerile dintre administratorul special şi organizaţia sindicală locală reprezentativă (cu privire la exploatarea/închirierea spaţiilor imobilului ce asigurau resursele băneşti) au făcut imposibilă realizarea unui plan de reorganizare – începând cu septembrie 2010 declanşându-se procedura falimentului.
4. Au urmat mai multe litigii între debitoare şi reprezentanţii organizaţiilor sindicale – prin sentinţele judecătoreşti recunoscându-se dreptul de proprietate al Fundaţiei (varianta in care fundaţia nu ar fi obţinut dreptul de proprietate, creditorii ar fi rămas doar cu datoriile, fără nici o şansă de recuperare, imobilul rămânând la organizaţiile sindicale!).
5. Începând cu septembrie 2013 se predă imobilul de organizaţia sindicală, urmând o laborioasă perioadă de rezolvare a regimului juridic al terenului (5000 mp ce aparţineau „Statului Român” conform HCM nr. 91/1977, dar la propunerea lichidatorului judiciar, Consiliul Local a aprobat trecerea în domeniul public conform HCL 255/29.06.2015 – iniţiind si contractul de concesiune, încheiat cu debitoarea, cu obligaţia plăţii de aceasta a sumei de 12515 lei/lună), întocmire documentaţii cadastrale şi intabulare a imobilului.
6. În temeiul Legii 85/2006, a urmat procedura firească de evaluare, aprobarea de creditori a regulamentului de vânzare si publicarea anunţurilor publicitare pentru imobil (an construcţie 1977), la preţul de vânzare de 8.728.181 lei, regim de înălţime S+P+D+2, cu o suprafaţă construită de 2229,00 mp şi o suprafaţă construită desfăşurată de 3798,00 mp, o valoare unitară de vânzare, pentru un imobil ultracentral, sub 500 euro /mp construit.
7. Toate acestea sunt măsuri fireşti care au ca scop valorificarea prin licitaţie publică a imobilului, prin care se vor asigura două componente:
– Acoperirea integrală a datoriilor către principalii creditori (Consiliul Local Tg-Jiu 1.716.324 lei, iar ANAF – AJFP Gorj – 273.828 lei).
– Încasarea sumelor rămase, în temeiul Legii 85/2006, şi a OG 26/2000 – Legea nr. 246/2005, după îndestularea creditorilor, de către organizaţiile sindicale sau de către o persoană juridică cu scop identic sau asemănător recomandată de acestea.

8. Cu privire la sumele rămase după acoperirea tuturor datoriilor, sunt aplicabile în cazul de faţă dispoziţiile art. 60 din OG 26/2000, alin. 1-3:
„ (1) In cazul dizolvarii asociatiei sau fundatiei, bunurile ramase in urma lichidarii nu se pot transmite catre persoane fizice.
(2) Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator, printr-o procedura stabilita in statutul asociatiei sau al fundatiei.
(3) Daca in termen de 6 luni de la terminarea lichidarii lichidatorii nu au reusit sa transmita bunurile in conditiile alin. (2), precum si in cazul in care statutul asociatiei sau al fundatiei nu prevede o procedura de transmitere a bunurilor ori daca prevederea este contrara legii sau ordinii publice, bunurile ramase după lichidare vor fi atribuite de instanta competenta unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator.”

9. Lipsa de resurse pentru investiţii, dar şi cadrul legal restrictiv a dus la neautorizarea sălilor de spectacol, creditorii aprobând măsura menţinerii chiriaşilor rămaşi după litigiile din perioada 2010 – 2013 (inclusiv Doina Gorjului), sumele încasate asigurând funcţionarea minimală a imobilului, care, din păcate, are probleme grave datorate infiltraţiilor din acoperişul – terasă, ce ar trebui integral refăcut, lipsei unui sistem eficient de încălzire , a lipsei resurselor pentru efectuarea dotărilor/amenajărilor obligatorii pentru autorizarea funcţionării inclusiv a sălilor de spectacole conform legislaţiei în vigoare.

In concluzie, credem cu tărie că procedura de faliment derulată, în temeiul Legii 85/2006, sub controlul instanţei judecătoreşti, este singura posibilă şi echitabilă pentru ca cei 2 creditori bugetari instituţionali să-şi recupereze integral creanţele, iar patrimoniul sindical (prin organizaţiile sindicale) să se reîntregească cu sumele rămase după vânzarea imobilului (în urma lichidării nu se transmit sume către persoane fizice!), aflându-ne în cazul de faţă in situaţia prevăzută de alin. 3 din art. 60, de mai sus, Statutul Fundaţiei neprevăzând o procedură de transmitere a bunurilor rămase după lichidare, acestea vor fi atribuite de instanţa competentă unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător (la recomandarea organizaţiilor sindicale).

Lichidator judiciar
CONSULTING COMPANY IPURL

loading...
Loading...

Citește și

Gorjul, împânzit joi de polițiști! ACȚIUNE INEDITĂ A IPJ GORJ

Reprezentanții Secției Drumuri Naționale Târgu-Jiu și polițiștii organizează, joi, o acțiune inedită care va începe …

Un comentariu

  1. E pacat ca s.a ales praful de aceasta cladire .toate orasele au o Casa de Cultura :((( . Rusine autoritatilor .nu au bani sa o.cumpere ???? Sa fie reabilitata si scoasa la lumina . Mare rusinee. .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.