Consumul redus de fibre – 6 riscuri pentru sănătate

sanatate-2

Fibrele sunt o parte esenţială a oricărei diete. Este important să se consume în fiecare zi fibre, pentru menţinerea stării de vitalitate şi a nivelului crescut de energie.

Din păcate, majoritatea oamenilor nu consumă atâtea fibre cât recomandă specialiştii: 20-25 grame pe zi. Deşi fibrele pot fi adăugate la orice dietă prin suplimentele de vitamine, cel mai bine este să fie obţinute prin consumul de alimente sănătoase: fructe, legume şi cereale integrale.

Inconvenientele provocate de aportul scăzut de fibre

Iată câteva riscuri pentru sănătate care pot fi întâlnite în urma consumului redus de fibre:

1. Constipaţie – Chiar dacă dietele cu un nivel scăzut de fibre nu sunt singura cauză a constipaţiei, aceasta este o cauză principală care poate fi uşor corectată. Disfuncţiile la nivelul sistemului digestiv determină apariţia respiraţiei urât mirositoare, lentoare şi stare de somnolenţă, nivelul de energie scade, apar crampele şi starea generală de disconfort.
Aportul scăzut de fibre presupune prezenţa unui scaun compact, mai tare, ce va determina apariţia de hemoroizi dureroşi, însoţiţi de mâncărime care ar putea fi localizată în apropierea deschiderii rectului, diverticulita şi chiar hernie inghinala. Uneori, pentru tratarea acestor neplăceri poate fi necesară chiar şi intervenţia chirurgicală.

2. Hipertensiune arterială – Fibrele par să aibă o influenţă mare asupra nivelului tensiunii arteriale. Cercetările sugerează că un consum ridicat de fibre poate reduce atât tensiunea arterială sistolică, cât şi cea diastolică.

3. Diabet – Fibrele ajutaă la reglarea zahărului din sânge. În urma unui studiu, s-a constatat că persoanele care au consumat fibre din cereale (în medie 16.6 grame pe zi) au avut un risc cu 27% mai mic de a dezvolta diabet zaharat de tip 2, decât cele care au avut un aport de 6.6 grame pe zi.

4. Boli cardiovasculare – Un regim alimentar lipsit de cantitatea adecvată de fibre poate creşte riscul apariţiei bolilor cardiovasculare. Oamenii care urmau diete cu un nivel redus de fibre, aveau valori mai ridicate de proteină C reactivă care poate creşte riscul bolilor de inimă, accident vascular cerebral şi diabet.
Studiile arată că prin creşterea aportului mediu zilnic de fibre de la 10 la 20 de grame, riscul de deces cauzat de boli de inimă poate fi redus cu 19-27%.

5. Obezitatea – Corpul unei persoane are două sisteme de absorbţie a alimentelor pe care le consumă. Prima şi cea mai activă este intestinul subţire, iar a doua este intestinul gros. În timp ce produsele alimentare se afla în intestinul gros, bacteriile fermentează orice glucide nedigerabile cum ar fi fibrele solubile, în acizi graşi şi zaharuri simple, care sunt apoi absorbite în sânge.
Există două tipuri diferite de bacterii responsabile pentru acest lucru: firmicutes şi bacteriodetes. Prin alegerea unei diete cu un conţinut scăzut de grăsimi şi fibre nerafinate, se va modifica echilibrul bacteriilor din colon şi se va pierde în greutate.

6. Cancerul – Aportul inadecvat de fibre poate creşte riscul dezvoltării cancerului de colon. Persoanele care consumă multe fibre au o incidenţă mai mică de a dezvolta această boală.
Fibra are capacitatea de a absorbi acizii biliari, precum şi iritanţii dar şi alţi factori care ar putea afecta negativ mucoasa intestinală şi ar putea duce la dezvoltarea cancerului.
Studii preliminare arată faptul că, includerea fibrelor în dieta zilnică poate fi deosebit de benefică în prevenirea cancerului de stomac şi de sân.

Sfatulmedicului.ro

loading...
Loading...

Citește și

Remedii naturiste pentru nas înfundat

Te numeri printre persoanele care se confruntă frecvent cu senzaţia de nas înfunda? Din cauza …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.