Cum ai grijă de articulaţii în sezonul rece

Temperaturile scăzute îţi influenţează în mod direct starea de sănătate. Şi articulaţiile pot fi afectate în acest sezon, de aceea este bine să le acorzi îngrijirea corespunzătoare.

Frigul poate accentua durerile articulare
Frigul şi umezeala produc disconfort celor care au probleme cu articulaţiile, intensificând durerile articulare. Îmbrăcămintea şi încălţămintea trebuie să asigure confort termic, de aceea se recomandă alegerea hainelor din bumbac şi lână, niciodată din materiale sintetice sau prea strâmte pe corp. De asemenea, temperatura din locuinţă trebuie să nu fie sub 20 grade Celsius. Pentru diminuarea durerilor se recomandă administrarea medicamentelor antialgice (la indicaţiile medicului) şi unguentele antiinflamatoare.

Ţine kilogramele sub control
Deoarece o greutate peste medie presupune o suprasolicitare a articulaţiilor (mai ales a celor din zona genunchilor), producând durere, trebuie să te îngrijeşti de siluetă, dincolo de abordarea din punct de vedere estetic. Cei care suferă de obezitate (factor de risc în cazul artrozei) sunt mai predispuşi să aibă dureri articulare, de aceea prima indicaţie a medicului este de a scăpa de surplusul de kilograme.

Consumă grăsimi sănătoase
Dacă ai probleme cu articulaţiile, este necesar să ai grijă la alimentele pe care le consumi zilnic. Acestea ar trebui să conţină acizi graşi Omega-3, pe care îi găseşti în diverse tipuri de peşte (sardine, somon, hering, păstrăv, macrou, cod). Pentru a-şi păstra toate calităţile nutritive, este indicat să optezi pentru prepararea mâncării la cuptor sau la aburi. De asemenea, pentru a menţine sănătatea oaselor, se recomandă consumul lactatelor, care conţin vitamina D şi calciu (telemea, chefir, sana, iaurt). De evitat sunt grăsimile de origine animală, deoarece declanşează apariţia inflamaţiilor articulaţiilor.

Fii atent la postură
Dacă ai observat că ai tendinţa să stai cocoşat, trebuie să ştii că o postură incorectă va afecta în mod negativ încheieturile şi coloana vertebrală. De aceea, trebuie să o corectezi ori de câte ori este necesar. Totodată, este recomandat să fii atent şi atunci când cari o greutate, dar şi să previi căzăturile pe gheaţă.

Evită traumatismele
Potrivit studiilor, cei care au suferit un accident (precum căzăturile pe gheaţă) care s-a finalizat cu o intervenţie chirurgicală prezină un risc mai mare să dezvolte artroză la 10-20 de ani distanţă de la producerea acestuia. De asemenea, persoanele care au probleme cu articulaţiile trebuie să evite exerciţiile fizice de impact precum genuflexiunile.

sursa: click.ro

loading...
Loading...

Citește și

Top 10 alimente pentru memorie

Simţi că începi să uiţi unele lucruri, că nu-ţi mai aminteşti ce aveai de gând …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodată site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.