Drumul… cu patinare

Știm cu toții când s-a pus stratul ăla de criblură pe o parte a drumurilor Gorjului. Cazul tronsonului Tg-Jiu – Scoarța – Bengești, de exemplu. Pe care l-am tranzitat sâmbătă pe zi și despre care discutăm acum.

Asupra modului de lucru și asupra calității criblurii s-a tot scris. În presa locală, chiar și-n cea națională. Multă lume s-a plâns, accidente au avut loc, starea drumurilor după punerea “materialului” fiind principalul motiv invocat de șoferii implicați în incidente.

Revenind la oile noastre, am testat bucata aia de drum. Și pot afirma că e o diferență majoră între ea și restul șoselei, diferență pe care o simți imediat ce se termină criblura. Bă, vere, nu are pic de aderență, mașina patinează, iar senzația ca pasager e “ala, bala, portocala”. Adică una destul de nasoală. Bine, nu pot spune că am mers cu 30-40 km/h (deși sunt localități cu limite de 50), căci am fi ajuns la București joi. După Miercurea-Ciuc.

Nu știu cum se simt drumurile cu criblură prin alte părți ale țării, dar la noi… nu te simți tu deloc ok. Și nu a fost doar senzația mea. Inclusiv băiatul de conducea s-a plâns de treaba asta. Cum s-a terminat “porțiunea”, cum am simțit mașina mult mai bine pe asfalt. Întreb pentru un prieten: e firesc să fie ciudat să mergi pe o astfel de șosea sau doar la noi se percepe așa drumul? Bine, mai e varianta că poate eram eu beat, nebun ori “tra-la-la”. Deși nu prea se pupă lucrurile…

Am tot avut oportunități de a călători prin Europa asta. Chiar și-n Asia. Peste tot se întrețin drumurile, peste tot se mai repară. Dar nu prea te simți inconfortabil peste tot. Trust me, there’s no sugar.

Mă aștept la reacții diverse. Dar vă sfătuiesc să simțiți drumul ăla, apoi să comentați. Repet, nu la 30 km/h.

loading...
Loading...

Citește și

Muie, muie dar cu ce?

Prostia m-a copleșit și nu prostia în sine ci numărul minților care o produc? Muia …

2 comentarii

  1. Pentru excrocheria aceasta,de foarte multe miliarde de lei,Calinoiu,Tudor,Cosmin Popescu si tot grupul de criminalitate organizat(va reamintesc ca au murit oameni si au pus in pericol de moarte pe toti cei care au circulat pe drumurile nationale din Gorj,tronsonul fiind mult mai mare,de la granita cu Mehedinti-podul de la Meris oprit datorita scandalului la nivel national,in prima etapa,la intrarea in Cilnic,ca sa nu vorbim de pagube materiale imense participantilor la trafic…!),trebuiau arestati demult si condamnati la foarte multi ani de inchisoare!Nu exista pe nici un drum din tara,asa ceva,ca sa nu vorbim de drumurile din Europa!Ca nespecialist,doar din cultura generala,stiu sigur ca solutia pentru protejarea drumurilor,oriunde in lume ,e turnarea unui strat subtire special,numit „de uzura”.Doar o intrebare,ca si concluzie-oare DICOT-ul,are reprezentare si la Gorj si daca da,oare de ce s-a facut ca nu vede nimic,cand toata lumea (presa,cetateni,televiziuni,oficiali ai statului,etc.) strigau in gura mare ,aratand excrocheria si pericolele la care erau supusi participantii la trafic?!Sau poate o fi fost de competenta SRI,cei care au clocit asta,putand fiind catalogati drept teroristi,fapta lor fiind clar un atentat in masa asupra romanilor…?!

  2. Am mai spus-o, o reafirm: nu e deloc în ordine ce se petrece. Soluția de lucru nu e firească, nicăieri în lumea normală nu se procedează așa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
error: