DRUMUL MORȚII! DN66 Rovinari-Tg-Jiu A AJUNS UN CIMITIR!


• „Ăstea sunt pericole de moarte pentru oameni”

În lume, există șosele extrem de periculoase unde sute de vieți se pierd în fiecare an. Așa zilele „drumuri ale morții” sunt în Bolivia, Chile, China, Rusia, Grecia, Norvegia sau Muntenegru, însă un drum național care tranzitează Gorjul poate intra în acest top negru, fără ca autoritățile să remarce, cel puțin, numărul tot mai mare al accidentelor mortale care se produc pe această șosea.
Într-o statistică neoficială, făcută doar pe baza unor materiale din media locală, în ultimii doi ani, doar pe tronsonul Rovinari – Tg-Jiu, 19 persoane au fost rănite și trei persoane și-au pierdut viața, în urma unor evenimente rutiere. Dacă extindem aria, la limitele județului, pe DN66, de la Țânțăreni până la Bumbești –Jiu, numărul morților se apropie de zece și, în afară de cauzele stabilite de poliție, adică viteza excesivă, sau neadaptarea acesteia la condițiile de drum, oboseala, alcoolul, etc, autoturismele în care au murit oameni s-au izbit, fără excepție, de podețele din beton de pe marginea drumului.

Luni, 12 martie 2018. Drăguțești, Ora 9,00. O ploaie rece de început de primăvară îi alungase parcă pe toți oamenii din comună. Doar două siluete se vedeau în depărtare. Doi bărbați, nebărbieriți, parcă nici nu au observat că ajunsesem lângă ei. Aprindeau lumânări pe un podeț din beton. Fiul unuia dintre ei își pierduse viața în acel loc, în urmă cu exact șapte zile. Urmele mașinii, resturi din caroserie și un sfert din numărul de înmatriculare marcau locul tragediei.

”Poate trecea peste pod, în afară. Fiind capul podului mai înalt a lovit direct în el. Ăstea sunt pericole de moarte pentru oameni. Sunt făcute foarte prost și multă lume și-a pierdut viața pe raza comunei Drăguțești în podurile astea”, a spus bărbatul marcat de decesul fiului.
Bărbatul povestește că și-a îngropat singur fiul în urmă cu trei zile, pentru că soția și nora sa sunt internate în spital cu multiple fracturi. Erau și ele în mașină.
Familia tânărului este de părere că dacă „timpanele” din beton, capetele de pod, nu erau atât de înalte și șanțurile atât de adânci, dacă acestea erau protejate cu un parapet metalic longitudinal, poate că băiatul lor ar mai fi avut o șansă.

„Să oprim acest masacru!”

Și primarul de la Drăguțești, Ion Popescu, este de părere că acele capete de podețe din beton sunt una din cauzele care au făcut ca să moară oameni în accidentele care au avut loc pe raza comunei.
”Să oprim acest masacru, acest drum a început să devină un cimitir. Este adevărat, se merge cu viteză. Polițiștii stau e drum de la ora 6 dimineața să limiteze viteza, dar de fapt, ar trebui cei care sunt în măsură să găsească o variantă să scăpăm de aceste tragedii. Chiar dacă se întâmplă un accident, nu ar trebui să se ajungă la deces. Îmi este foarte greu să vorbesc despre aceste accidente. Să moară un copil de 24 de ani care era la începutul vieții, avea familie…s-a distrus o familie, de fapt…”, a declarat, vizibil afectat, primarul Popescu, mai ales că tânărul de 24 de ani, decedat în urmă cu o săptămână era consăteanul său.
Primarul speră ca factorii responsabili să găsească soluții ca oamenii să nu-și mai piardă viața izbindu-se cu mașinile de betonul de pe marginea drumului.
”A murit în curbă la Iași-Gorj un domn care venea dinspre Rovinari, au murit copii în curbă la Drăguțești. Este greu…Acele familii nu mai pot să treacă pe acest drum aducându-și aminte că aici și-au pierdut copiii. Trebuie să găsim variante, avem ingineri, avem oameni care ar trebui să vină cu soluții. Eu nu vreau să caut să vedem cine este vinovat, eu vreau să se găsească soluții de cei responsabili”, a precizat Popescu.

„Ceea ce s-a făcut până acum s-a făcut bine, dar nu suficient”

Reprezentanții Secției Drumurilor Naționale Gorj exclud varianta că acele „timpane”, cum sunt denumite tehnic capetele de podețe din beton, sunt cauza tragediilor de pe acel tronson de drum. Un inginer din cadrul SDN a declarat că, de fapt, timpanele sunt executate dintr-un beton slab, care se rupe la cel mai mic contact, iar accidentele cu urmări grave se produc atunci când autoturismele intră în șanț și izbesc partea inferioară a podețelor, mai exact rigolele (burlanele) betonate.
Ion Tudor, directorul SDN, susține varianta specialistului din cadrul instituției. ”E un drum aglomerat, e un drum foarte circulat și de obicei la ieșirea din orașe există tendința de a accelera, toți face la fel. Eu vă înțeleg durerea, oameni buni, dar hai să nu ne jucăm cu vorba. Înțelegeți-ne, sunt făcute de proiectanți, sunt stabilite de ingineri, ăia nu sunt nebuni să facă să omoare lumea”, a afirmat Tudor, într-un dialog cu cei din familia tânărului decedat.
Într-o dezbatere la postul local de televiziune Tele3, șeful SDN a afirmat că „în momentul de față, părerea mea este că e greu, în afară de a găsi soluții de a mai monta în curbe și în zonele mai periculoase acele lise (parapeți longitudinali din metal) dar cu mare atenție… Ceea ce s-a făcut până acum, s-a făcut bine, dar nu suficient”.

loading...
Loading...

Citește și

Rovinărean reținut pentru furt, acuzat că a spart geamul unei mașini de Poliție

Un tânăr de 22 de ani, din orașul Rovinari și doi prieteni ai acestuia au …

4 comentarii

  1. Hai sa alergam noi ca nebunii si sa dam vina apoi pe podete….parca podetele lovesc masinile si nu inconstientii de la volan

  2. Si daca nu ar fi podetele te ai trezi cu masina in casa. Stii ca e drum nasol o lasi mai moale sau daca nu te tine masina 😉

  3. Trebuie luate masuri urgente .altfel o sa mai ajunga si alti soferi in aceste podete .sunt din Dragutesti .sa se puna ceva pe asfalt pentru reducerea vitezei .trec noaptea cu 150 km / h . Domnule primar luati initiativa

  4. ma surprinde faptul ca nici voi,cei ce va scrieti parerea,gresiti,gresiti fff mult !! Nu are importanta din ce material este facut,nu este niciunde interzis sa nu alergi,o face fiecare pe raspunderea lui,inafara de aceste ,,motivatii,, cei ce traiesc in romanika au un ,,karacter kaka,, sint si vor ramine datorita ,,singelui,, pericol international in a ,,conduce auto,, a ajuta,a munci cinstit si a fi educat corespunzator,etc.!!Va ,,implic,sau mai bine zis vom ,,conduce,, impreuna o Masina pe aceasta portiune ,care nu i unica in tara, si observam ca un biciclist calca pe Linga pedala si se dezechilibreaza,un conducator auto evita un copil,o minge,un animal,,,noi,, vom incerca sa evitam si a nu pune in pericol viata altora ,,tragem,, de volan si ajungem…unde credeti,in podete,podete care cum stim,chiar si o piatra poate rasturna o Masina!!! ´Deci,conationali,educatia si implicarea in a face ceva ,,corespunzator,, lipseste de la Decebal incoace,din pacate !Urmariti cum ,,respira,, alti conducatori auto ,cum se pot bucura de un traseu parcurs intr o Masina ,dar nu in romanika ci…afara ! In loc sa kopiem,unde credeam nu ne intrege nimeni,nici asa ceva nu facem cum trebuie ! Vai de noi si neamul nostru ,m am convins inca o data ca nu sintem in stare nici sa ,,ducem la gura,, !!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
error: