DRUMUL MORȚII, în atenția ministrului Transporturilor. OFICIAL: Autoritatea Rutieră Română va inspecta „CIMITIRUL” DN66 Rovinari-Tg-Jiu, la solicitarea Poliției Rutiere


„Drumul morții” și-a luat, din nou, tributul: un tânăr de numai 21 de ani a murit, sâmbătă noaptea, după ce autoturismul în care se afla a intrat într-un șanț și s-a izbit de un cap de pod, la Cârbești-Drăguțești. Este al doilea accident mortal de la începutul acestui an, după ce, pe 6 martie, un alt tânăr, în vârstă de 23 de ani, și-a pierdut viața pe același drum, la nici 2 km de locul în care s-a produs evenimentul tragic de zilele trecute.
Poliția Rutieră Gorj a sesizat Autoritatea Rutieră Română în legătură cu accidentele grave de pe DN66, tronsonul de drum Rovinari-Tg-Jiu, iar instituția va efectua o inspecție în teren și va întocmi un raport.
„Drumul morții” a ajuns și în atenția ministrului Lucian Șova, după ce doi parlamentari de Gorj i-au semnalat oficialului de la Transporturi dramele care au avut loc pe DN66, în ultimii ani.

„Nu este normal să îngropăm în fiecare zi copii și oameni”

O nouă dramă s-a produs, sâmbătă noaptea, pe DN66, în comuna Drăguțești: un tânăr de 21 de ani a murit pe loc, după ce mașina în care se afla a pătruns pe celălalt sens de mers și a părăsit partea carosabilă, intrând în coliziune cu un cap de pod, iar șoferul autoturismului se află și acum, în stare gravă, la un spital din București.
La începutul acestei luni, pe 6 martie, un alt tânăr, de 23 de ani și-a pierdut viața în aceleași condiții, tot pe DN66, la doar 2 km de locul tragediei de la finele săptămânii trecute, pe raza comunei Drăguțești.

Primarul de la Drăguțești, Ion Popescu, cere intervenția specialiștilor și factorilor responsabili pentru a găsi soluții pentru reducerea evenimentelor rutiere cu consecințe dramatice.
”Nu este normal să îngropăm în fiecare zi copii și oameni… Ce să le spunem familiilor care-și îngroapă copiii, că am făcut adrese? Ce adrese? Mor oamenii pe capete pe această porțiune de drum. Nu este normal ce se întâmplă. Cei care au făcut drumul, acest proiect, trebuie să răspundă, de fapt nu caut vinovați ci soluții să remediem aceste probleme”, a declarat Popescu.

Ministrul Transporturilor, interpelat de Ponta și Văcaru

Deputații de Gorj, Alin Văcaru și Victor Ponta l-au interpelat pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova, cu privire la evenimentele tragice de pe DN66. ”Ministerul Transporturilor și Poliția Română să găsească soluții să nu se mai întâmple ce s-a întâmplat. Se pot pune limitatoare de viteză, radare fixe, dar oamenii care ia deciziile sunt la Ministerul Transporturilor și am ținut să facem acea interpelare pentru ca domnul ministru să găsească soluții, să trimită Corpul de Control să verifice toate aceste aspecte pe care le-am semnalat și pe care o să i le aduc la cunoștință domnului ministru în Parlament”, a precizat Văcaru.

ARR, inspecție pe DN66

În atribuțiile generale ale Autorității Rutiere Române (ARR) se regăsește și una care privește exact situația de pe DN66, drumul național și european care a devenit un cimitir: ”controlează starea fizică a infrastructurii rutiere și propune măsuri de înlăturare a pericolelor privind siguranța rutieră”.
Cristian Anton, purtător de cuvânt al ARR și director al Direcției juridice a declarat că Serviciul Poliției Rutiere de la Gorj a făcut două solicitări către ARR, una dintre acestea după accidentul mortal de la începutul acestei luni, când un tânăr de 23 de ani și-a pierdut viața la Drăguțești. ”În 7 martie, am primit solicitare din partea poliției de la Gorj și am cerut administratorului de drum documentația necesară. Conform normativelor internaționale, tot ce înseamnă siguranță rutieră, trebuie semnalizat, presemnalizat și asigurat. Dacă pe tronsonul de drum din localitate se află niște timpane, care sunt niște precursoare de intrare în curțile oamenilor, ele trebuie presemnalizate, cu indicatoare cu viteză redusă, rezonator, între aceste timpane trebuiesc puși niște parapeți de protecție. Adică, dacă se întâmplă un accident, oamenii să nu intre în șanțuri. Uniunea Europeană, în momentul în care s-a vorbit de siguranță rutieră, au studiat orice posibilitate, orice neadaptare a drumului vis a vis de șofer. Elementele care concură la producerea unui accident: șoferul, autovehiculul și infrastructura rutieră, restul sunt povești. Când vorbim de infrastructura rutieră aceasta trebuie să fie semnalizată obiectiv, să fie presemnalizată, omul care conduce un autovehicul să fie încunoștințat despre posibilele pericole ce pot apărea. Dacă nu, trebuie luate măsuri de siguranță, adică să se diminueze cât mai mult posibilitatea de pierderi de vieți omenești, că asta avem în vedere de fapt, reducerea la maximum a pierderilor de vieți omenești”, a afirmat Cristian Anton.
ARR are obligația ca în 90 de zile de la solicitarea poliției să facă o inspecție suplimentară pentru infrastructura rutieră. Toate solicitările făcute de Direcția de Poliție Rutieră au ca rezultat întocmirea unui raport, iar în funcție de concluzia acestuia se va lua o decizie cu privire la măsurile și modalitatea prin care să se reducă evenimentele tragice de pe DN66.

loading...
Loading...

Citește și

„Floricica Dansatoarea” o comite din nou! Pesedistul Pupăzan s-a rebrenduit și o arde pe muzică ușoară de-i sar gumarii din picioare!

Marius Daniel Pupăzan, opțiunea burlescă a PSD pentru Primăria Cîlnic, nu contenește în a se …

2 comentarii

  1. In fine , ce poti sa spui ?? Sa adapteze viteza, sa nu goneasca !!! Si-au gasit ce sa faca!!!???

  2. Jos haita roșie!

    Cu această ocazie, țin să transmit un mesaj direct tov. securist, ori altui dobitoc de partid, care a hotărât să aplice ”piatra cubică” pe DN, între Drăgoieni și Bălcești; În primul rând, zgomotul produs de acest ”covor asfaltic” este de nesuportat; fiind o metodă unică în UE. În al doilea rând, pe sute de metrii, piatra lipită astă vară, de către guzganii partidului, s-a desprins. În al treilea rând, având în vedere punctul doi, și faptul că securistul de Lelelești bătea câmpii cu rezistența pentru cinci ani a drumului pavat de (i)el, vreau ca (i) responsabilii să fie puși să decoperteze toți cei aprox. 35 de km cu (i)epoleții de partid. Ulterior, împreună, toți cățeii de partid să numere criblura, pietricică cu pietricică. În continuare, pentru că pietricelele se desprind continuu, parbrizele sunt în pericol, și siguranța participanților la trafic. Să vă fie rușine, securiștilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
error: