Mâncăruri și sucuri care fac rău ficatului


De cele mai multe ori, bolile ficatului survin în urma unei alimentaţii nesănătoase. De aceea, trebuie să ştii care sunt alimentele pe care să le eviţi. Așadar, iată care sunt alimentele care fac rău ficatului.

Alimente care fac rău ficatului

Trebuie să avem grijă ce mâncăm pentru că foarte multe alimente afectează ficatul. Printre ele se numără băuturile dulci, produsele de patiserie sau alcoolul.

Carnea grasă, untul, maioneza
Printre alimentele nesănătoase pentru ficat se numără cele bogate în grăsimi, precum carnea de porc, untura, untul, margarina, maioneza, frișca și gălbenușul (în exces). Medicii recomandă reducerea consumului de astfel de produse. Poți însă să optezi cu încredere pentru cereale integrale, fructe, legume, carne de pui, pește.

Sucurile carbogazoase
Băuturile dulci și sucurile carbogazoase sunt un pericol pentru ficat. Nu sunt recomandatenici sucurile așa-zis naturale din comerț, pe care scrie că nu au zahăr adăugat. Cele mai bune sunt sucurile proaspete de fructe și legume, pe care le obții în casă, folosind un storcător de fructe sau pur și simplu pasând fructele și legumele dorite.

Alimentele de tip fast-food şi produsele de patiserie
Alimentele de tip fast-food au valoare energetică mare, multă sare, grăsimi saturate și trans. Consumate frecvent, duc la acumularea depozitelor adipoase la nivelul ficatului.

Produsele de patiserie nu sunt nici ele lipsite de riscuri: pot conține grăsimi nesănătoase (margarină, ulei de palmier). Unele sunt exagerat de sărate, altele foarte dulci, ceea ce perturbă, în timp, buna funcționare a ficatului. Și biscuiții din comerț sau chipsurile sunt alegeri nesănătoase.

Băuturile alcoolice
Se spune că vinul este aliment, nu băutură, și că berea aduce beneficii organismului. Da, dar cu condiția să fie băute în cantități rezonabile. Încearcă să te limitezi la 1 singur pahar de băutură pe zi (femeile) și 2 (bărbații).

Dulciurile şi produsele sărate
Un ficat bombardat cu sare nu mai reușește să elimine din organism excesul de sodiu. În ceea ce privește dulciurile, specialiștii susțin că sunt chiar mai periculoase decât grăsimile: excesul de dulciuri obosește ficatul și sfârșește prin a se depune în celulele hepatice, sub formă de grăsime.

Produsele cu aditivi alimentari
Sunt de evitat toate produsele preparate și semipreparate care conțin aditivi alimentari sintetici. De aceea, e bine să restricționezi consumul de mezeluri, de afumături ș.a.m.d. Aditivii de sinteză se acumulează la nivelul ficatului.

Conservele
Conservele de carne și sosurile și supele la conservă sau la borcan ar trebui consumate în cantități mai mici. Sunt bogate în sare, conțin aditivi alimentari și grăsimi nesănătoase.

sursa: click.ro

loading...
Loading...

Citește și

Micul dejunul perfect care te scapă de grăsimea abdominală!

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, chiar dacă ești la dietă. Dacă …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.