Regulile cele mai importante pentru Postul Paştelui

sanatate

Postul Paştelui este considerat cel mai aspru din an şi are doar două zile dezlegare la peşte. Astfel, vom putea consuma carne de peşte doar în ziua de 25 martie, când se sărbătoreşte Bunavestire şi în ziua de 13 aprilie, când sărbătorim Floriile. În restul perioadei, nu ai voie să te atingi de carne!
Cu ce înlocuim carnea?

Fasole, mazăre, linte (leguminoase)

Fasolea conţine proteine, fibre şi are un nivel ridicat de carbohidraţi cu eliberare lentă, ceea ce înseamnă că poate înlocui cu uşurinţă carnea în alimentaţie. Fasolea furnizează energie pentru muşchi şi creier, iar 100 de grame conţin nu mai mult de 120 de calorii. Este un aliment săţios, care poate fi consumat în cantităţi mai mari, fără a te îngrăşa. Este recomandat să pregătim cât mai multe salate de legume (zarzavaturi) şi leguminoase (fasole, mazăre, bob, năut, linte, soia etc.) proaspete, iar în cursul zilei, între mese, dacă simţim că ni se face foame, putem ronţăi un morcov, un ardei gras, un măr sau alte fructe.

Ciuperci

Ciupercile sunt o sursă bogată în proteine vegetale. În plus, conţin seleniu, cupru şi fier, elemente care le fac înlocuitorii perfecţi pentru carne şi produse din carne. Ele pot fi adăugate în mâncăruri, servite în salate sau preparate la grătar. Atenţie! Nu îndepărta pieliţa ciupercilor deoarece conţine toate vitaminele, mineralele şi elementele nutritive ale acestora.

Soia

Soia este un aliment care are aceeaşi cantitate de proteine ca şi carnea. De asemenea, soia conţine fier, complexul de vitamine B şi fibre. Soia reduce nivelul colesterolului rău, hipertensiunea, împiedică dezvoltarea celulelor canceroase şi întăreşte sistemul imunitar.

Oleaginoase

Este vorba despre alune, migdale, nuci, arahide etc. Acestea conţin proteine şi o cantitate importantă de vitamina E care ajută la menţinerea sănătăţii pielii.

Fructe

Un plus de substanţe nutritive îl aduc şi fructele. Consumă cât mai multe fructe proaspete, în detrimentul sucurilor natural. Acestea din urmă conţin o cantitate foarte mare de zaharuri!

Cine nu trebuie să ţină post?

Sunt dezlegaţi de la post copiii până în 7 ani, cei bolnavi, anemici, rahitici, pentru care o alimentaţie corespunzătoare şi variată este foarte importantă. Gravidele, lăuzele şi femeile care alăptează au dezlegare la post. Şi asta, pentru că atât mama, cât şi copilul au nevoie de hrană consistentă. Şi bolnavii, în cazul în care aceştia au indicaţie medicală de a nu ţine post, sunt dezlegaţi.

Atenţie la Postul Negru!

Mare atenţie dacă vrei să ţii post negru! Dacă nu asculţi sfaturile medicilor sau ale specialiştilor în nutriţie, îţi rişti sănătatea! Persoanele care suferă de anumite afecţiuni şi care ţin post negru fără a consulta un medic o fac pe propria răspundere. Bolile cronice se pot agrava şi persoana poate chiar muri. De aceea, cei care suferă de diferite afecţiuni, copiii, bătrânii, femeile gravide sau cele care alăptează pot vorbi cu duhovnicul şi vor primi dezlegare la post. La fel pot proceda şi persoanele obosite, stresate sau care se află în convalescenţă.

Nu mănânci? Iată ce păţeşti!

În cazul în care nu te alimentezi, îţi scade glicemia. Astfel, organismul va fi obligat să se hrănească cu glicogenul din muşchi. Dacă nu te alimentezi, rişti să cazi din picioare intrând în stare de leşin. Să nu uităm că glucoza este singura mâncare a creierului. Dacă acesta nu mai este hrănit, îţi poţi pierde cunoştinţa. În cazul cel mai grav te afli pe stradă, cazi, te loveşti la cap şi rişti răni foarte serioase.

Contraindicat copiilor

Postul negru este total interzis copiilor! Aceştia se află în perioada de creştere, sunt nişte adulţi în devenire. Un copil nu trebuie să sufere de carenţe alimentare. El se află în dezvoltare, iar organismul său are alte nevoi faţă de organismul unui adult. Pentru copii, vitaminele, lipidele, glucidele, proteinele sunt esenţiale. Dacă noi, adulţii, putem refuza mâncarea pentru o zi, un copil va suferi foarte mult. Ca să devină un adult sănătos el trebui să se dezvolte armonios.

Sursa: click.ro

loading...
Loading...

Citește și

Vezi ce aliaţi ai în lupta cu colesterolul „rău”

Persoanele a căror alimentaţie cuprinde mai degrabă cereale integrale, fructe şi legume nu au probleme …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.