Top 10 alimente care previn diabetul

poza-3

Iată lista celor 10 alimente care previn diabetul. Aceste 10 alimente au şi capacitatea de a potoli senzaţia de foame fără să îngraşe, reglează nivelul zahărului în sânge şi previn accidente vasculare. Lista cuprinde alimente bogate în grăsimi sănătoase şi fibre, dar şi alimente care sunt excelente surse de minerale şi vitamine. Cele mai multe din aceste 10 alimente care previn diabetul sunt în acelaşi timp şi alimente care fac parte din categoria celor considerate super-alimente şi care nu trebuie să lipsească din alimentaţia sănătoasă.

NUCILE ŞI ALUNELE

Includerea nucilor şi alunelor în dieta zilnică reduce riscul de diabet cu până la 21%. Miezul de la 4-5 nuci sau un pumn de alune, migdale şi caju pe zi fac minuni, furnizând grăsimi sănătoase esenţiale şi potolind senzaţia de foame. În plus, cei care consumă alune şi nuci cu regularitate au un risc mai mic de a face boli cardiovasculare sau riscuri de a suporta accidente vasculare.

CITRICELE

Conform celor mai recente studii, diabeticii suferă de carență de vitamina C; prin urmare, citricele bogate în antioxidanţi sunt o idee excelentă pentru o gustare. Grepfruitul, portocalele, lămâile şi lămâile verzi au proprietăţi asemănătoare cu insulina, fiind benefice pentru cei care suferă de diabet de tip 2.

FULGII DE OVĂZ

Un mic dejun pe bază de fulgi de ovăz este benefic pentru diabetici, ţinând sub control nivelurile de zahăr din sânge. Un tip de fibră regăsită în ovăz, numită beta-glucan, face minuni pentru cei care suferă de diabet. Ovăzul este bun pentru inimă şi conţine fibre solubile ce încetinesc eliberarea glucozei în sânge, reglând astfel nivelul de zaharuri din organism.

LEGUME CU FRUNZE VERZI

O dietă bogată în legume cu frunze verzi reduce riscul de diabet de tip 2. Spanacul, napii, varza albă şi roşie, broccoli, lăptucile – toate aceste legume sunt sărace în calorii şi carbohidraţi. Cel puţin o porţie şi jumătate de legume verzi pe zi reduce diabetul cu până la 14%.

FASOLEA

O porţie de fasole în fiecare zi îi ajută pe cei care au diabet de tip 2 să ţină sub control nivelurile de zaharuri din sânge şi reduce riscul de infarct. Fasolea este recomandată diabeticilor datorită indexului glicemic scăzut. Din cauza combinaţiei de carbohidraţi benefici, proteine slabe şi fibre solubile, fasolea reglează nivelurile de zahăr din sânge.

ALBUŞUL

Ouăle sunt alimente perfecte pentru masa musculară deoarece conţin cele mai bune proteine. Albuşurile previn diabetul de tip 2, fiind bogate în proteine slabe şi sărace în carbohidraţi.

IAURTUL SLAB

Iaurtul ideal pentru diabetici este cel sărac în grăsimi şi zahăr. Aceştia pot savura iaurtul în care vor adăuga bucăţele de fructe şi îndulcitor artificial. De asemenea, iaurtul slab poate înlocui maioneza din sandvişuri.

PEŞTELE

Cercetătorii afirmă că peştele sporeşte sensibilitatea la insulină din cauza conţinutului de acizi graşi omega 3. Sursă excelentă de proteine slabe, peştele reduce concentraţia de glucoză din sânge şi, astfel, riscul de diabet.

PEŞTELE GRAS

Somonul, sardinele şi alţi peşti graşi sunt cea mai bună sursă de omega 3 şi contribuie la reducerea inflamaţiilor şi scade nivelurile de zahăr din sânge. Acizii omega 3 reduc de asemenea riscul bolilor cardiovasculare.

CEAIUL VERDE

Inflamaţiile cronice – cauzate de alimente bogate în grăsimi, de lipsa de mişcare şi de o dietă deficitară în fructe şi legume – creşte riscul de infarct şi scade capacitatea corpului de a absorbi zahărul din sânge. O soluţie simplă este consumul de ceai verde, bogat în flavonoizi ce combat inflamaţiile şi stimulează activitatea insulinei. O ceaşcă de ceai verde pe zi are efecte imediate.

www.ziare.com

loading...
Loading...

Citește și

Dovleacul te scapă de toxine şi reglează digestia

Aliment specific toamnei şi îndrăgit pentru gustul plăcut, dovleacul este apreciat şi pentru proprietăţile nutritive, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
error: