Vezi ce trebuie să știi dacă stai la bloc! Se schimbă regulile începând cu această lună


Luna septembrie vine cu o schimbare radicală care afectează majoritatea românilor. Sunt afectaţi, în principal, cei cu datorii. Este vorba de noua lege a asociațiilor, Legea nr. 196/2018, care prevede mai multe modificări.

Cadrul legislativ al asociațiilor de proprietari se va modifica în curând, prin intrarea în vigoare a Legii nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor. Actul o să intre în vigoare de la data de 28 septembrie 2018 și vor fi introduse noi sarcini pentru toți reprezentanții asociațiilor de proprietari, chiar și pentru cenzorii sau comisiile de cenzori.

Măsuri dure împotriva restanțierilor

Cea mai importantă schimbare este cea care le dă dreptul asociaţiilor de proprietari să ia măsuri mai dure împotriva celor cu restanţe la întreţinere. Astfel, cei care vor dori să îşi vândă locuinţa nu vor putea face acest lucru dacă au datorii mai vechi de 3 luni şi care depăşesc valoarea salariului de bază minim brut (1.900 lei, în 2018). În acest caz, asociaţia de proprietari va fi obligată să solicite notarea în cartea funciară a acestor debite. Totodată, asociaţia va avea o ipotecă legală asupra apartamentelor şi asupra bunurilor mobile din acestea, pentru sumele restante la plată. În aceste condiţii, asociaţia de proprietari va fi sigură că poate recupera sumele pe care proprietarul le datorează şi că apartamentele nu pot fi vândute până când datoria nu este stinsă.

Obligații noi pentru președinții de asociație

Noua lege vizează în primul rând o mai bună structură a conducerii asociaţiilor de proprietari, precum şi clarificarea atribuţiilor fiecăruia.
Administratorii de bloc nu vor mai avea voie de luni să facă plăţi cu numerar, decât pentru cheltuieli neprevăzute de sub 1.000 de lei/lună, în rest, toţi banii asociaţiei trebuie rulaţi prin bancă, se arată în noua lege a asociaţiilor de proprietari.
Administratorul este obligat să folosească pentru plăţile curente şi pentru încasări contul curent al asociaţiei, la care au acces pentru informare toţi proprietarii din bloc. Obligaţia intră în vigoare la sfârşitul lunii septembrie.
Contul bancar poate fi folosit şi pentru plata cotelor lunare de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de către proprietari.
Acelaşi cont bancar va fi utilizat şi pentru vărsarea fondului de reparaţii pe care proprietarii sunt obligaţi să îl aprobe anual. Ca şi până acum, banii din fondul de rulment se restituie în momentul în care proprietarul vinde locuinţa.
Datele de identificare ale contului bancar, pe care fiecare asociaţie de proprietari este obligată să îl aibă, vor fi afişate la avizier, odată cu lista de plată a cheltuielilor, astfel încât proprietarii să poată plăti întreţinerea chiar şi online. Este obligatorie afişarea numelui titularului contului, banca la care este deschis, sucursala şi codul IBAN.

loading...
Loading...

Citește și

O anumită categorie de gorjeni își primesc banii înapoi pe contribuția la sănătate. Vezi motivul și de când pot fi restituite sumele de bani

Veste importantă pentru gorjeni. Dacă ai plătit contribuţia la sănătate pentru anii 2015-2017 trebuie să …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

* Din respect pentru cititori, GorjDomino isi rezerva dreptul de a elimina comentariile injurioase la adresa persoanelor vizate in articole, si nu numai, care contin greseli gramaticale evidente, ori care ataca demnitatea tuturor celor in cauza. * Totodata site-ul www.gorj-domino.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
error: